Iz najnovijeg gemiusAdMonitor izveštaja, koji je pripremio Gemius u Poljskoj, Slovačkoj i Bugarskoj, može da se zaključi da je prosečni CTR znatno viši nego u ostalim zemljama regiona. Ovo znači da online kampanje beleže veću klikabilnost (CTR je broj klikova na oglas podeljen sa brojem prikaza tog oglasa – npr. ako je oglas ostvario pet klikova u 1.000 prikaza, njegov CTR je 0,5 procenata. U slučaju prosečnog CTR-a, metrika prikazuje prosek za svaki par kreativa-plejsment).
Podaci objavljeni od strane Gemiusa za drugi i treći kvartal 2013. godine, pokazuju da je u Poljskoj prosečni CTR za online reklame – 0,46%, u Slovačkoj 0,43%, a u Bugarskoj 0,42%. Ovaj indikator se odnosi na sve oglasne formate koji se koriste na internetu. Izveštaj takođe daje podatke za tradicionalne oglasne banere (različitih veličina izraženih u pikselima) i Rich Media formate (npr. video, toplayer, XHTML, wallpaper…)
Klasični baneri su daleko neefikasniji u poređenju sa drugim formatima, pošto su potonji mnogo uspešniji u navođenju internet korisnika da na njega klikne. U tom kontektstu je vredno pomena da je prosečni CTR za baner oglase najveći u Slovačkoj (0,29%), Poljskoj i Bugarskoj (0,25%), a nešto manji u Litvaniiji (0,23%) i Hrvatskoj (0,22%). U svim ostalim zemljama regiona zabeležen je mnogo niži rezultat.
– U slučaju Poljske udeo kampanja u kojima se koriste rich media formati je izuzetno velik u poređenju sa drugim tržištima. I kako upotreba takvih formata obično rezultira višim prosečnim CTR-om, Poljska je lider kada je u pitanju klikabilnost – komentariše Tamas Acs, Gemiusov stručnjak za online oglašavanje. – U slučaju Slovačke prosečan CTR je bio apsolutno najveći, kako za klasične banere, tako i za rich media formate, što je rezultiralo drugim po veličini CTR-om u okviru istraživanja, uprkos relativno malom udelu rich media prikaza – dodaje Acs.
Citirani podaci su uzeti iz AdMonitor-a, izveštaja koji, između ostalog, prati najpopularnije oglasne formate i trendove u web i mobilnom oglašavanju. Izveštaj je baziran na analizi oglasnih kampanja (gemiusDirectEffect), kao i podacima dobijenim upotrebom alata za sveobuhvatno upravljanje oglasnim prostorom (AdOcean). Analiza pokriva 11 država Centralne i Istočne Evrope: Bugarsku, Hrvatsku, Češku Republiku, Mađarsku, Litvaniju, Letoniju, Poljsku, Rumuniju, Srbiju, Slovačku i Sloveniju.
Kompletan izveštaj je dostupan na www.gemius.com.
Izvor: IAB Srbija