today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Političari u reklami – da ili ne?

SVET – Bivši ministar spoljnih poslova Nemačke Joška Fišer pojavljuje se u novom spotu BMW-a. On više nije u politici, ali se njegov imidž koristi za reklamu. Tu je sve legalno, ali mnogi imaju primedbe.
„Svakako više nije neki lepotan“, kaže hamburški profesor marketinga Joahim Keler pošto je odgledao reklamni spot BMW-a u kojem se pojavljuje Jozef Fišer. „U normalnim okolnostima niko se ne bi odlučio na takvu kampanju. Ali Joška Fišer je toliko poznat i mnogi ga cene tako da izgled ne igra baš nikakvu ulogu“, kaže Kelner.
Drugačije misli markentiški stručnjak Kelner koji kaže da je BMW povukao odličan potez: „Elektroauto je koncept budućnosti, a Joška Fišer je jedan od osnivača Zelenih kao ekološkog pokreta sa velikim društvenim i političkim uticajem. To reklami daje verodostojnost.“

Da li je političarima to dozvoljeno?
Političari u Nemačkoj mogu slobodno da obavljaju razne dodatne poslove – to dobro zna poraženi socijaldemokratski kandidat za kancelara Per Štajnbrik koji je zaradio stotine hiljada evra predavanjima i tekstovima dok je bio poslanik. Isto tako, političar sme i da „glumi“ u reklami. Posle toga, ako obavlja javnu funkciju, on mora da javnosti prikaže svoje prihode. Jedino članovi Vlade ne smeju da rade ništa drugo, pa čak ni da budu počasni predsednici ili članovi nečega.
Sa pravnog aspekta, spot BMW-a je besprekoran. Fišer više nije političar koji može da isposluje neke povlastice za firmu, štaviše uredno je zaposlen kao savetnik u tom proizvođaču automobila. Problematično je kada neka firma koristi političara u kampanji, bez njegovog znanja. Recimo dnevni list Velt je koristio poznate likove iz sveta politike da ilustruje knjige za decu. Nijednog od političara tada nisu pitali za dozvolu. Joška Fišer je na sudu dobio 200.000 evra odštete.
Najpoznatiji je primer rent-a-kar giganta „Siksta“ koji je iskoristio frizuru kancelarke Merkel (koja tada još nije bila kancelarka) da reklamira svoje kabriolete, toliko moćne vozaču kosa izgleda baš kao kod Merkelove. Političarka je tada razumela šalu, nonšalantno tražila odštetu od 50.000 evra koju je poklonila u humanitarne svrhe. A u Sikstu su i tada bili presrećni – bili su u svim medijima danima, potpuno besplatno.

Izvor: B92

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!