Planiranje i realizacija zajedničke su aktivnosti, te je tako i (ne)uspeh zajednički!

Vesna Milivojević, Account Director agencije Kreativa New Formula an element of Alkemy, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan od 2. do 4. juna online, govori o hiperkonvinijens sindromu u advertising industriji.

Ko danas postavlja pravila igre – klijent ili agencija? Ko je odgovoran za (ne)uspeh?
Kao i kod svake igre, postoje pravila po kojima obe strane “igraju”, a oko čega su se prethodno zajednički dogovorile. Pravila ne mogu uvek da se ispoštuju, pa ima nenamernih prekršaja. Ima puno primera sa obe strane “terena” iz ovog prethodnog koronskog perioda kojem smo morali da se vrlo brzo prilagodimo. Ono što je važno je kako se nepoštovanje pravila komunicira, traži rešenje i da li se iz tih situacija izlazi u win-win modelu za obe strane dugoročno. Unapred postavljeni KPIs, praćenje rezultata i merljivost kampanja doprinosi preciznijoj definiciji uspeha/neuspeha marketinške aktivnosti. Planiranje i realizacija zajedničke su aktivnosti, te je tako i (ne)uspeh zajednički. Ako ga samo jedna strana prisvaja, onda u tom odnosu nešto nije kako treba.

Da li se hiperkonvinijens danas podrazumeva (brzo, jednostavno, jeftino)? Šta je glavna uzork ovoj pojavi?
S jedne strane imate potrebu za strategijom i kvalitetom, ali vas biznis vodi u pravcu “quick wins” rešenja za instant konzumaciju. Mi svakodnevno živimo promene, a sposobnost prilagođavanja biznisa je neophodna. To podrazumeva odsustvo strategije i kvaliteta pre svega, ali i razumem zbog čega je ova “instant” pojava prisutna i u marketing svetu.U tom smilsu ni marketinške aktivnosti ne mogu biti uzuzete, pa su nevoljno i one “instant”. Na nama marketarima je da se neumorno borimo za bolji kvalitet i strateški pristup, jer je to dobro za sve dugoročno. Verujem, kada bi na pozicijama top menadžmenta kompanija sedeli ljudi duže nego sad da bi to promenilo igru.

Koji su glavna problemi u odnosu klijent-agencija? Da li je kratkoročna saradnja uzrok nepoverenja?
Sve je u odnosu između agencije i klijenta, kao uostalom i u bilo kom drugom odnosu u životu. Ako taj odnos pun uvažavanja i razumevanja, to je podloga za mnogo lakše previzalaženje problema. Ako toga nema, problemi se teško rešavaju. Kratkoročna saradnja ne bi trebalo da bude uzrok nepoverenja iako su danas ugovori kratkoročni sa mogućnošću produžetka, razmišljanje treba da bude dugoročno – ugovori se mogu obnoviti. To se neće desiti ako se jedna strana ne oseća dobro u tom odnosu, moraju obe.

Jedan trend za 2020. godinu?
Već duže vreme je prisutan, ali mislim da se pojačava trend partnershipa.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari