today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Pismo = glava

Da li će digitalne knjige zameniti štampane? I koje dnevne novine su na naslovnoj strani dan nakon otvaranja Sajma taj događaj imale kao vest?

Međunarodni, grandiozni, a samo naš Sajam knjiga, otvorio je vrata svojoj mnogobrojnoj publici 20. oktobra. Susreti i druženja trajaće sve do 27. oktobra. Slogan je veoma interesantan „Pismo = glava“. Kao da nam želi reći da su pisci i knjige jednaki pred publikom.

Njegovo veličanstvo KNJIGA, sa razlogom treba da ima svoj pijedestal!

Knjige sa sobom donose maštu, putovanje kroz vreme i u druge svetove. Uče nas da mislimo, stručna literatura nas edukuje, a digitalne knjige nam dozvoljavaju čitanje u pokretu.

Svoje mesto u halama Beogradskog sajma, našlo je preko 500 izlagača. Od kojih je 60 iz inostranstva. Počasni gost Sajma je Egipat. Ovogodišnji događaj upotpunjen je veoma bitnim godišnjicama u kulturi. Pre svega, obeležavanju 800 godina autokefalnosti Srpske pravoslavne crkve. Organizatori su za tu svrhu pripremili niz događaja. Na drugom mestu, su tribine posebno posvećene životu i delu Milorada Pavića, Oskara Daviča i Danila Kiša. Godišnjice njihove smrti se obeležavaju cele ove 2019 godine. Pored navedenog, razne radionice, druženja sa piscima, konstruktivni razgovori su sastavni deo Sajma. Mališani nikako nisu zanemareni. Poseban program, čitanje omiljenih knjiga, animacija i edukacija o važnosti čitanja uvršteni su na štandovima sa dečjim piscima. Kada smo kod najmlađih, ono što će ovoj generaciji Z i sledećim biti veoma interesantno i možda još bliže, jesu digitalne knjige.

Danas, kada se sve vrti oko digitala i vizuelizacije i izdavači su morali da se prilagode. Postoje brojni sajtovi koji grupišu stotine hiljada knjiga i jednim klikom se obavlja kupovina (kao bilo koja druga online prodaja), a zatim se prostim preuzimanjem dobija primerak. Samo neki od sajtova na koje Vas možemo uputiti su: Project Gutenberg (jednostavno preuzimanje knjiga s interneta bez registracije), Open Library (sadrži više od milion knjiga), Book Boon (internet stranica na kojoj bez registracije možete preuzeti naučne radove ili poslovne knjige), LibriVox (specijalizovani servis koji nudi hiljade besplatnih audiosnimaka knjiga) i mnoge druge digitalne biblioteke.

Možda su se ljubitelji knjiga uplašili za opstanak istih, ali sigurni smo da same knjige nisu! Za svakoga ima mesta na tržištu i ono što je najbitnije, na tradicionalan ili moderan način, važno je da se čita. Naš rečnik i elokventnost u mnogome zavise od toga.

Digitalne knjige, u ovom brzom vremenu, sa sobom donose prednosti. Pored toga što se jednostavno dolazi do njih, možete ih čitati na svom telefonu ili tabletu. U putu, na stanici, u tramvaju ili hodu. Ono što ih posebno izdvaja je što mogu biti interaktivne i sadržati audio i video animacije. Takođe, važno je istaći i da e-knjige imaju naprednu mogućnost pretraživanja. Da biste pronašli određenu rečenicu ili deo, potrebno je samo iskucati reči i brzo ćete pronaći svoj omiljeni citat.

Onaj miris nove knjige i papira uvek će imati svoje obožavaoce i nemojte se brinuti neće biti potisnut digitalizacijom. Kombinovanje tradicionalnog i modernog može samo proširiti vidike i naučiti nas da čitamo u svakoj situaciji u kojoj se nalazimo.

Analizira naslovnih strana dnevnih novina za 21.10. (dan nakon otvaranja Sajma knjiga) pokazuje da je (samo?) pet od deset dnevnih novina ovaj događaj imalo kao vest na naslovnoj strani – Politika, Večernje novosti, Danas, Dnevnik i 24 sata. Posebnu pažnju ovogodišnjem Sajmu knjiga posvetio je Danas, koji je izdao poseban dodatak na čak 28 strana.

Autor teksta: Kliping Beograd

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!