Jamal Al Mawed, direktor korporativnih komunikacija, kompanije Rolls Royce Motor Cars, Middle East, Africa, Central Asia, Latin America, jedan je od ključnih govornika na najvećem globalnom komunikacijskom samitu u oblasti odnosa s javnošću i društvenih medija, Global PR Summit Belgrade, koji će se održati 1. i 2. juna u hotelu Metropol Palace u Beogradu.
Na poziciji direktora za korporativne komunikacije brenda Rolls-Royce Motor Cars, za Srednji Istok, Afriku, Centralnu Aziju i Latinsku Ameriku, Jamal je imao priliku da kompleksno sagleda komunikaciju jednog od najmoćnijih brendova na svetu Rolls Royce, na četiri kontinenta i nekoliko jezičkih područja. Jamal je bilingvalan i njegovo znanje engleskog i arapskog jezika, donelo mu je jedinstveno PR iskustvo u preko dvadeset zemalja. On je i jedan od sudija godišnje dodele nagrada: Middle East Public Relations Association (MEPRA) Awards i Arab Luxury Forum PR Awards, i predavač. 2010. Godine Jamal je osvojio MEPRA nagradu ‘Young Communicator of the Year Award’.
Pitali smo Jamala da sa nama podeli pet PR saveta za sve PR komunikacijske profesionalce u regionu:
- Konzumirajte medije koje koristite: Morate da čitate, gledate, pratite medije pre nego što ih iskoristite u širenju vaše poruke. Ne možete ući u interakciju sa novinarom, a u vezi sa vašim brendom ukoliko niste pročitali njegove priče i publikacije, ne možete utilizovati influensera ukoliko ga ne pratite. Kako biste dostigli publiku, potrebno je da postanete ta publika.
- Postanite social – brzo: Dopada li vam se ili ne, način na koji svet konzumira medije promenio se više u poslednjih par godina nego ikada u istoriji nakon izuma printa. Morate biti aktivni korisnik Velike petice: Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, YouTube – ukoliko planirate da ih mobilišete efektno u korist vašeg brenda.
- Važnost konverzacije: Ljudi su više nego ikada pod uticajem preporuke, više nego bilo kog drugog tipa promotivne poruke, a preporuke dolaze Word-of-Mouth. Potrebno je da imate konverzaciju sa više raličitih tipova ljudi u vezi sa svim vrstama tema, kako biste na pravi način razumeli kako WOM funkcioniše i kako da inspiraciju pronađete u različitim gledištima. Inspiracija može doći sa najneočekivanijih mesta, ukoliko naučite da slušate.
- Ne ignorišite nauku: Postajete bolji komunikator učenjem o osnovama psihologije ponašanja, vizuelne analitike, političkih nauka, filozofije. Postoji toliko disciplina koje hrane umetnost komuniciranja, formulisanje strategija i uticaja – njihovo razumevanje daje vam prednost u odnosu na konkurenciju.
- Praktikujte javno obraćanje i nastup: Ukoliko planirate da budete na vrhu PR industrije, doćiće vreme kad će biti potrebno da stanete ispred publike, kamera, ili vašeg internog tima i ubedite ih u snagu ideje. Šta god da osećate u vezi sa javnim obraćanjem i govorom, bilo da je u pitanju nelagoda ili trema, prevaziđite ih, jer masovna komunikacija je u vezi sa komuniciranjem sa masama.
Više informacija o predavačima i konferenciji pronađite na http://www.thepworld.com/event/global-pr-summit-belgrade