Pažnju treba usmeriti na strategiju, a ne na marketinške alate!

Emanuele Nenna, Co-founder and CEO agencije The Big Now (Italija) i predsednik udruženje UNA – Aziende delle Comunicazione Unite, jedan je od predavača ovogodišnjeg festivala KAKTUS 2019, a govoriće na temu „Exploring the Future of Advertising. A Call for Agencies and Clients: Take a Seat and Make Yourself Uncomfortable“. Tim povodom, sa njim smo razgovarali o važnosti advertajzing industrije.

Zašto su komunikacija i advertajzing danas važni?
Oduvek je komunikacija karakterisala ljudska bića. To je nešto što je ukorenjeno u svima nama i svet bez komunikacije ne bi imao smisla. Ipak, na preopterećenom i brzorastućem tržištu, ključno je da se brendovi izdvoje iz mase i jedna od najmoćnijih poluga koja to može učiniti je upravo komuniciranje, dok je advertajzing samo deo ovog marketing miksa. U eri u kojoj se sve komunicira važno je ne izgubiti fokus, posebno jer se uspešnost kampanje ogleda kroz uticaj koji oni postiže. Tehnologije, novi formati, novi kanali mogu sve to podržati, ali u samom centru je uvek ideje koja opstaje. Zato je važno brzo trčati, ali posvetiti malo vremena i učenju, nadahnuti se drugim umetnostima i stvoriti kulturu iz koje mogu nastati sjajne stvari. Ovo je svrha advertajzinga, promena percepcije, što je ujedno i razlog zašto je to toliko važno. I mi, kao deo ove industrije, možemo ovaj scenario okrenuti na bolje.

Šta je „neutral“ advertajzing i zašto je važan?
Advertajzing se kao i sve ostalo stalno razvija. U prošlosti je uloga advertajzinga bila veoma komercijalna (direktan i striktan ton). Danas je potrošač u centru pažnje, on je pokretač, od njega se polazi u svakoj ideji. Zato je važno da „aby“ kampanja bude vođena pravom strategijom, a sve ostalo će potom uslediti (i pol, godine starost, mediji itd.) Dakle, jako je važan ovakav pristup koji usmerava svu pažnju na strategiju, a ne na marketinške alate.

Kako dolazak novih igrača menja svet advertajzinga?
Svet advertajzinga doživljava velike promene. Digitalna revolucija duboko je promenila način na koji industrija namerava da se oglašava. Sada živimo „zanimljiva“ vremena – više volim da ih nazivam tako umesto „teška vremena“ – i to znači da je ovo nešto sa čim se moramo suočiti / uzeti u obzir, ali takođe može nam doneti i nove i zanimljive mogućnosti. Ono što vidimo je dolazak novih aktera u našu industriji i to je pozitivna stvar, jer to znači da ima prostora za nove projekte i za inovacije. Sve više i više ima prostora, sve ide svojim tokom, tako da se i sami aspekti komunikacije lepo stapaju ili prepliću jedan sa drugim. Sa druge strane to dovodi do olako shvaćenih novih koncepata i kampanja koje se sve više integrišu. Ono o čemu treba da vodimo računa jeste uloga asocijacija koja je presudna – ne izgubiti fokus i ne biti zbunjeni zbog brzine i gužve koje tržište sgtvara. Oglašavanje se i dalje mora oslanjati na ideje. Forma bi trebalo da se promeni (alati, kanali, uvođenje novih tehnologija kao AI ili VR), ali srž uvek treba da bude ideja. Oglašavanjem uvek želimo da promenimo percepciju i izgradimo nove brendove, a to se može učiniti i pomoću moćnih ideja, a ne samo uz pomoć tehnologije.

Šta je najvažnije za uspeh u advertajzingu?
Moje mišljenje je da ništa ne treba da uzimate zdravo za gotovo. Da biste bili uspešni u advertajzingu, morate da se „osećate neprijatno“, „jurite status quo“, preispitujete stvari, budete znatiželjni o okruženju i da pratite statistiku. Još jedna ključna star uspeha je njegova efikasnost: morate razviti jasnu i snažnu strategiju zajedno sa pravim podacima i statistikama koji će vas dovesti do ideje koja kao rezultat donosi opipljive rezultate. Što usklađeniji rezultat bude bio, to će kampanja biti uspešnija. I konačno, istinski verujem da je jedan vrlo važan element uspeha vreme. Vreme za razmišljanje, za učenje, za gledanje stvari na drugačiji način, za dobijanje prilike da se sa nečim povežete. Italijanski festival („IF“) savršen je primer trodnevnog događaja gde ljudi iz naše industrije, ali ne samo oni, mogu da nadahnu svoj um i slože sve kockice.

Koje je to novo rešenje za budućnost advertajzinga?
Mislim da advertajzingu nije potrebno novo rešenje. Verujem da tržište doživljava mnoštvo promena, ali postoje neki elementi koji su ključni i verovatno moraju samo preusmeriti fokus. To je slučaj kod ljudi koji moraju ostati u centru i izboriti se sa „ad’s killer“ aplikacijama. Možemo očekivati da ćemo u budućnosti videti još više od novih i pametnih tehnologija – veštačka inteligencija će biti dominantna u narednim godinama – ali ljudi će uvek biti od ključnog značaja.
Ono što vidimo u strukovnom udruženju je da cela industrija još više sarađuje sa odličnim integrisanim kampanjama i rezultatima koji su nastali iz partnerstva različitih preduzeća. Mislim da ne moramo čekati ili tražiti nešto novo, jednostavno oni koji budu udružili snage i izvukli najbolje jedni od drugih, oni će biti najuspešniji.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

1 komentar

Komentari