Pasivnost na društvenim mrežama lošija je opcija od neprisustva!

Svakodnevno smo svedoci promena u odnosu korisnika društvenih mreža prema brendovima. Istraživanja pokazuju da korisnici zahtevaju sve relevantniji sadržaj od brendova i žele da komunikacija bude što više personalizovana. Iz tih razloga brendovi treba da budu spremni da uđu u „dublju“ komunikaciju sa korisnicima, da im budu dostupniji i svoje prisustvo prilagode digitalnim komunikacijama.

Upravo prisustvo brenda na društvenim mrežama treba da inicira komunikaciju sa korisnicima, da ih aktivira i nikako ne sme da bude pasivno. Društvene mreže nisu oglasne table, a jedina lošija opcija od neprisustva na internetu i društvenim mrežama jeste biti prisutan, a ne biti aktivan. Od brenda se sada zahteva da ponudi korisnicima relevantan sadržaj, jer je to upravo „okidač“ za komunikaciju.

„Krajnji korisnici će vas danas prvo potražiti na društvenim mrežama i vebu, i to će biti njihov prvi kontakt sa vašom kompanijom. Ukoliko vas tamo nema, poruka koju šaljete može biti protumačena kao da ste nezainteresovani za korisnike ili potrošače, što može prouzrokovati da vas i šira javnost vidi na taj način. U tom duhu, volim da citiram Miloja Sekulića iz Homepage agencije – Možete da se ne bavite internetom, ali internet će se sigurno baviti vama“, rekla je, specijalno za Marketing mrežu, Milena Obradović, Marketing Manager B2C&B2B u kompaniji LESAFFRE RS.

Prema njenim rečima, prisustvom na internetu i društvenim mrežama mala i srednja preduzeća mogu podići svest o postojanju njihovog brenda, proizvoda ili usluge, za sada sa mnogo manje ulaganja u poređenju sa drugim kanalima komunikacije, a uz redovnu komunikaciju sa krajnjim korisnicima stvaraju i učvršćuju svoju bazu klijenata. „Društvene mreže imaju tu prednost, jer na ovaj način pružaju mogućnost da spoznamo korisnike i njihove navike na osnovu čega dalje kreiramo željeni način komunikacije. Svaki marketing budžet je, naravno, ograničen i važno je iskoristiti ga za komunikaciju na onim kanalima koji sigurno šalju poruku ciljnoj grupi, samim tim onim kanalima koji nam donose najveći efekat. Ukoliko ne postoje sredstva za masovne medije, kao što su TV, radio, bilbord oglašavanje, svakako je bolje ta sredstva iskoristiti za internet prezentaciju, posebno ukoliko je vaša ciljna grupa tamo, što u našem slučaju i jeste tako“, dodala je Milena Obradović.

S druge strane, postavljanje strategije online komunikacije nije nimalo jednostavno, ali je veoma važno. Bez dobro postavljene strategije i prethodno urađenog istraživanja, nema dobre online komunikacije. Strategija nastupa i komunikacije treba da bude u skladu sa vrednostima unutar kompanije i usmerena na cilj i rezultat koji se želi ostvariti.

„Kada je Mesimo zajedno online nastup u pitanju, shvatili smo da korisnici najbolje reaguju na sadržaj koji oni sami kreiraju i to je recept kojeg se držimo. Zadovoljni smo, jer se korisnici na našim kanalima osećaju ‘kao kod kuće’ i jedni drugima daju savete, pružaju podršku i to je ono što mi pažljivo negujemo. Sa druge strane, često se viđamo i u ‘stvarnom životu’. Otvorili smo Mesimo zajedno Akademiju gde okupljamo najangažovanije korisnike, pružamo stručnu pomoć naših pekara-tehnologa, upoznajemo ih sa blogerima i na taj način učimo ih kako da naprave savršen proizvod, ali i kako da ga aranžiraju, fotografišu i ono što umese predstave na najlepši mogući način“, rekla je naša sagovornica i zaključila da bismo bili drugačiji i uočeni potrebno je najpre da volimo to što radimo, negujemo svoju zajednicu i da imamo dobar content.

Digitalni kanali, za razliku od klasičnih medija, pogodni su za razvoj strateških kampanja i za direktne impulsne kampanje. Kada se postavlja digitalna komunikacija, veoma je važno da se jasno postavi njen cilj, a ako znate koji vam je cilj i dobro isplanirate kako da dođete do njega, rezultati neće izostati. Merljivost digitala realno jeste veća, brža i momentalno mogu da se dobiju brojevi, uporedo dok se kampanja odvija. Zapravo vi iz minute u minut možete da pratite broj prikaza, klikova, konverziju itd, ali je suština kako ćemo te brojeve tumačiti. Način i upotrebu alata u marketingu treba prilagoditi industriji u kojoj posluje kompanija i sadržaju koji želimo da plasiramo.

„Kroz rezultate o angažovanosti na Facebooku, kroz performanse na veb sajtu, lako se može doći do zaključka šta potrošač želi da vidi na internetu i samim tim lakše je prilagoditi sadržaj koji komuniciramo. Našu stranicu Mesimo zajedno na Facebooku prati preko 78 hiljada ljudi i generalno gledano, zadovoljni smo ostvarenim rezultatima. Facebook je dobar, ali sigurno ne jedini alat koji treba koristiti u online komunikaciji sa krajnim potrošačem. On nam može pomoći da okupimo zajednicu, zainteresujemo ih, ali je ključno da taj potencijal iskoristimo i privučemo ih na kanal u našem vlasništvu, a to je svakako veb sajt„, zaključila je Milena Obradović.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari