today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Partije ne smeju da imaju plaćene termine na televiziji

POLITIČKI MARKETING – Televizijske stanice su prethodnih godine kršile zakon kada su partijama pred izbore iznajmljivali termine u trajanju i od sat vremena, tvrde domaći stručnjaci. Zakon o oglašavanju jasno predviđa da EPP blok može da traje najduže 12 minuta na privatnim televizijama i šest na RTS, a drugačije nije predviđeno ni za vreme kampanja.
Prema podacima agencije „AGB Nilsen“, građani Srbije su u predizbornoj kampanji za parlamentarne izbore 2008. bili prinuđeni da gledaju iznajmljene termine u trajanju od čak deset dana, a pred poslednje predsedničke izbore ukupno tri dana i 10 sati. Umesto redovnog programa, prikazivani su partijski spotovi i mitinzi, a vrhunac su bile završne konvencije koje su emitovane poslednjeg dana pred predizbornu tišinu.
Bojan Klačar iz Cesida kaže za „Blic“ da ovakvo stranačko oglašavanje nema uporište u Zakonu o oglašavanju, kao i da ga je RRA prekršla upućivanjem obavezujućih uputstava komercijalnim televizijama.
Procenjuje se da su velike partije u predizbornoj kampanji samo za oglašavanje na TV stanicama izdvajale između dva i tri miliona evra, a da ih je sekunda političkog marketinga na televizijama sa nacionalnom frekvencijom koštala u proseku od čak 10 hiljada dinara. Termini od po pola sata ili 45 minuta iznajmljuju se uglavnom preko agencija i sekunda takve vrste stranačkog oglašavanja je nešto jeftinija.
Nemanja Nenadić iz organizacije „Transparentnost Srbija“ navodi da nema sumnje da se i u ovom slučaju radi o klasičnom EPP-u.
„Ako su u pitanju iznajmljeni termini, jasno je da je reč o oglašavanju, bez obzira na to da li se promoviše deterdžent ili politička partija. Televizijski programi su tokom kampanja obilovali ovakvim sadržajima, i to je tolerisano, iako nije u skladu sa zakonom. Na ovaj način su TV stanice ozbiljno remetile svoju programsku šemu i koncept na osnovu kog su dobili frekvenciju. Mislim da bi ovaj segment marketinga nedvosmisleno trebalo urediti zakonom“, dodao je Nenadić.
„RRA je televizijskim stanicama dozvoljavala 120 minuta dnevno iznajmljenih termina za parlamentarne izbora, a za predsedničke 90. Privatni emiteri su to dobro iskoristili, mada se time kršio zakon i ozbiljno narušavao televizijski program. Iako mi nismo generalno protiv političkog marketinga, vreme je da se u medijima tokom kampanja uvede neki red koji neće ozbiljnije narušavati programsku šemu, kao što je to bilo do sada“, rekao je Klačar i dodaje da se zakon kršio i kada su objavljivani stranački spotovi bez potpisa autora, kao i kada su se tokom oglašavanja „blatili“ politički protivnici.

Autor: Nataša Latković
Izvor: Blic

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!