Pad poverenja u tradicionalne medije, veliko poverenje u društvene mreže

Na konferenciji „Prava mera medija 2.0“ predstavljena je trenutna medijska scena Srbije, sa fokusom na trendove i inovativne primere iz prakse u oblasti medijskih merenja. U organizaciji Asocijacije medija i uz podršku USAID-ovog projekta „Jačanje okruženja za održivost medija“, ovaj događaj organizovan je drugu godinu zaredom.

„Mali je broj zemalja na svetu koji ima ovoliki broj medija, dok je sa druge strane mali broj zemalja sa ovoliko malo novca u medijskom biznisu“, započeo je predstavljanje istraživanja „Medijska scena Srbije 2019“ prof. dr Srđan Bogosavljević i nastavio: „Broj medija u Srbiji je iznad mogućnosti tržišta, a u poslednjih 20 godina porastao je na 2357 medijskih jedinica. Prihod od medijskog tržišta iznosi 440 miliona evra. Sa druge strane, pad poverenja u medije je zabrinjavajuć i predstavlja signal da nešto nije u redu sa našim medijskim prostorom. Televizija predstavlja glavni izvor informisanja građana, a online mediji postaju jednako značajan kanal komunikacije. Naši građani gube poverenje u tradicionalne medije, ali imaju poverenja u društvene mreže, što pored Grčke predstavlja redak primer u Evropi“, objasnio je profesor Bogosavljević iz kompanije Ipsos Strategic Marketing.

Glavni izvor informisanja građana Srbije i dalje je televizija, 82,6 odsto, dok drugo mesto zauzimaju online mediji sa 56 odsto, dok su društvene mreže na trećem mestu sa 40 odsto.

„Konferencija Prava mera medija 2.0 jedna je u nizu aktivnosti Asocijacije medija u okviru koje smo predstavili studiju o organizaciji medijskih merenja na tržištima širom Evrope. Naš zajednički cilj je razvoj medija u svetu novih tehnologija, u skladu sa potrebama modernog društva i savremenog poslovanja. Na današnjem događaju predstavljeno je i tržište Srbije, trendovi i problemi u oblasti medijskih merenja, ali i modeli koji funkcionišu u Evropi“, izjavila je Izabela Branković, izvršna direktorka Asocijacije medija.

Na dva panela u okviru konferencije stručnjaci iz medijske sfere govorili su o stanju i perspektivama medijskih merenja kao i preporučenom modelu organizacija JIC (Joint Industry Comitee) koji predstavlja funkcionalan način saradnje tri najvažnije grupe aktera na medijskom tržištu – medijskih izdavača, agencija i oglašivača.

„Naša želja je da zajedno sa timom iz Srbije doprinesemo promenama koje će uticati na transparentnost i odgovornost aktera na srpskoj medijskoj sceni. Smatramo da vesti treba da budu tačne, objektivne i omoguće da se čuju glasovi različitih pojedinaca. Ova želja je ambiciozna i ima ekonomske i političke izazove, koji su ponekad čak i neprijateljski. Međutim, verujemo da će medijski ambijent biti transparentniji ukoliko nezavisnim medijima omogućimo alate da priđu široj publici. Želimo da mediji, oglašivači i pre svega građani, osete boljitak na medijskom tržištu“, rekla je Kristin M. Lord, predsednica IREX-a, američke razvojne organizacije koja u Srbiji sprovodi USAID-ov projekat „Jačanje okruženja za održivost medija.”

Na konferenciji su predstavljena i dva case study koji su posetiocima objasnili više o navikama TV pretplatnika, ali i o novim načinima na koji se meri interakcija digitalnih medija sa publikom.


Oceni tekst

3,67 od 5
Loading...

Komentari