SVET – Prema najavama medijske agencije ZenithOptimedia globalne investicije u oglašavanje će u 2016. godini zabeležiti rast od 4,6%. Prošle godine rast je iznosio 3,9%.
U izveštaju Advertising Expenditure Forecasts piše da će globalne investicije u oglašavanje ove godine dostići iznos od 579 milijardi američkih dolara, dok će 2017. godine preći 600 milijardi američkih dolara.
„Svetska ekonomija se susreće sa brojnim izazovima. U Kini, sa recesijom u Brazilu i Rusiji, sa humanitarnom katastrofom u Siriji i sa neizvesnom budućnošću Evropske unije. I pored toga naše su najave u vezi sa oglašavanjem realne i nisu se promenile od decembarskih kada smo najavljivali rast od 4,7 odsto,“ navodi se u izveštaju ZenithOptimedia.
U izveštaju se takođe navodi da se na većini evropskih tržišta, koje je pogodila kriza, narednih godina nagoveštavaju bolja vremena, veruju u ZenithOptimedia. Između 2007. i 2013. investicije u oglašavanje u Irskoj, Portugaliji i Španiji pale su za 45%. Godine 2014. su zabeležile rast u visini od 8,9%, sledeće godine 7,3%, do 2018. će rasti po stopi od oko 6,7% godišnje.
U Hrvatskoj će do 2018. godine investicije u oglašavanje porasti za 6,1%, u Danskoj 7,3, u Mađarskoj 5,2, u Rumuniji 6,3%. Rast će zabeležiti čak i Grčka i to za 3,9%.
Više informacija na http://www.zenithoptimedia.com/