Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Online oglašavanje u Hrvatskoj doseglo gotovo 90 miliona evra

REGION – Rezultati IAB Croatia studije Online AdEx pokazuju da se ukupna vrednost investicija u online oglašavanje u Hrvatskoj tokom 2021. procenjuje na više od pola milijarde kuna, tj. 89.970.000 evra, a na temelju prikupljenih podataka prognozira se nastavak rasta od gotovo 8% u 2022. godini.

IAB Croatia predstavio je prvu hrvatsku procenu investicije u online oglašavanje, IAB-ov Online Advertising Expenditure (AdEx), dugo iščekivanu procenu struke – čime je hrvatsko digitalno tržište prvi put dobilo vredne podatke na temelju istraživanja profesionalne i nezavisne organizacije kojoj je u fokusu razvoj digitalnog i interaktivnog marketinga, a okuplja ključne aktere na tržištu. Vodeći ekonomist IAB-a Europe Daniel Knapp sažeo je to na način da živimo u vremenima geopolitičkih nesigurnosti i potpunog preobražaja oglašivačke industrije, stoga su razumevanje tržišta i predviđanje njegova razvoja IAB-ovim AdEx-om presudni za sve koji komuniciraju u digitalu.

DOMAĆI IZDAVAČI DRŽE GOTOVO DVE TREĆINE DISPLAY OGLAŠAVANJA

Najveći udeo u 2021. godini ostvaruje display oglašavanje (statični, animirani i video formati) sa 39%, nakon čega sa 19% sledi oglašavanje na pretraživačima, kao i oglašavanje na društvenim mrežama. Procenjuje se da će ti kanali nastaviti dominirati i u 2022. godini. Trećina ulaganja u display oglašavanje odnosi se na video formate, a čak polovina display oglašavanja zakupljuje se programatski.

KORISNICI I OGLAŠIVAČI NAJVIŠE SU NA MOBILNIM UREĐAJIMA

U online oglašavanju dominira oglašavanje na mobilnim uređajima – dok je u 2021. udeo mobilnog oglašavanja u ukupnom online oglašavanju iznosio 72%, za 2022. predviđen je trend daljeg rasta i dominacije te će mobilno oglašavanje preuzeti 77% ukupnog online oglašavanja. Zanimljiva je činjenica da čak 80% korisnika konzumira video sadržaj na mobilnim uređajima, a predviđa se da će ta brojka narasti na 85% u 2022.

DOMINACIJA GLOBALNIH PLATFORMI

U oglašavanju na društvenim mrežama vidljiva je dominacija kompanije Meta Inc: Facebook ima udeo od 54%, Instagram drži 39%, dok sve ostale društvene mreže zajedno čine tek 7% ukupnog social oglašavanja u RH. Procenjena je tendencija rasta Instagrama u 2022. U video oglašavanju takođe dominiraju globalne platforme, gde gotovo 60% ulaganja odlazi na YouTube, a dodatnih 26% odlazi na Facebook.

Kategorija Classifieds, koja se odnosi na objave individualnih oglasa korisnika, a koja jeste deo IAB standarda, nije prikazana u ovom izveštaju, ali obuhvaćena je istraživanjem po kojem se vrednost kategorije u 2021. godini procenjuje na 15 mil. evra.

Više informacija na sajtu HURA-e.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!