today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Onlajn oglašavanje u Evropi dostiglo vrednost od 30,7 milijardi evra

Na Interact kongresu u Berlinu objavljeni su preliminarni rezultati godišnjeg istraživanja o potrošnji na digitalno oglašavanje u Evropi za 2014 – AdEx Benchmark 2014. Prema ovogodišnjem istraživanju, ukupna vrednost tržišta digitalnog oglašavanja u Evropi iznosi 30,7 milijardi evra, beležeći i dalje dvocifren rast od 11,6% u odnosu na proteklu godinu.

Sva tržišta koja su učestvovala u istraživanju imaju pozitivan rast, dok čak dvadeset tržišta Evrope beleže dvocifren rast. IAB Europe AdEx Benchmark istraživanje deli tržište onlajn oglašavanja u 3 segmenta: displej, oglašavanje na internet pretraživaču i plaćeni oglasi i listinzi.

Displej oglašavanje je nadmašilo ostale kategorije rastom od 15,2%, a tempo rasta je znatno ubrzan u odnosu na 2013. godinu. Ukupna vrednost tržišta displej oglašavanja u 2014. godini bila je 10,9 milijardi evra.

display

Oglašavanje na internet pretraživačima ostvarilo je rast od 10,8% i tržištnu vrednost od 14,7 milijardi evra. Ovaj vid oglašavanja i dalje ima dominantnu ulogu u smislu prihoda, iako beleži usporeniju stopu rasta u protekle tri godine.

U 2014. godini tržište plaćenih oglasa i listinga je poraslo za 5,8%, čime je dostiglo tržišnu vrednost od 4,9 milijardi evra. Ovaj segment oglašavanja je imao korist od poboljšanja stanja u ekonomiji, ali je sve više u trci za budžete sa oglašavanjem na pretraživačima i display oglašavanju zasnovanom na podacima o korisniku.

Mobilno oglašavanje sada čini 17,7% displej oglašavanja, sa stopom rasta od 72,5% u odnosu na 2013. godinu.

mobile

Onlajn video oglašavanje je u protekloj godini zabeležilo snažan rast, čime sada zauzima 15,1% tržišta displej oglašavanja.

video

Tri vodeća tržista prema rastu onlajn oglašavanja:

  • Slovenija – 43,1%
  • Irska – 33,3%
  • Belorusija – 32,8%

Deset vodećih tržišta po prihodima od onlajn oglašavanja:

  • UK – 8,9 milijardi evra
  • Nemačka – 5,4 milijardi evra
  • Francuska – 3,7 milijardi evra
  • Italija– 1,9 milijardi evra
  • Rusija – 1,8 milijardi evra
  • Holandija – 1,5 milijardi evra
  • Švedska – 1,0 milijardi evra
  • Španija – 0,9 milijardi evra
  • Danska – 0,7 milijardi evra
  • Norveška – 0,7 milijardi evra.

Više informacija na sajtu IAB Srbija.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!