Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

Preporučujemo

Oni koji se takmiče na tržištu, posebno stranom, cene struku!

Beograd će imati tu čast da govornik prvog ARK Regional Branding Symposium bude Martin Lindstrom, koji je proglašen za najboljeg brend eksperta na svetu. Na temu znanja koje će Martin podeliti ali i o tome zašto on dolazi na događaj, govori Lazar Džamić.

Imali ste priliku da čitate o Martinu i njegovom radu. Jedno vreme je i on verovao u moć Big data kao ključ svega. Kakav je utisak koji je on ostavio na Vas, i kako je evoluiralo njegovo mišljenje?
Martin, ja i mnogi drugi veruju u moć podataka da dopune intuiciju i kreativnost. Da joj pomognu da se inspiriše uvidima, da dobije nijanse, da se potvrdi i dokaže, da joj umanje rizik skoka u nepoznato i, ponekad, da je spasu od same sebe i neproduktivnog zanosa. Ponekad, ne uvek, jer kreativnosti nema bez rizika. Ali, važno je takodje shvatiti da postoji velika razlika između slobode i haosa: sloboda ima pravila i podaci su ti koji često definišu pravila i pravce kreativnosti u biznisu, marketingu i oglašavanju…

Pri tome, nije bitno o kojim podacima se radi. Martin je pričao o Big Data, sada u svojoj vizuri ima Small Data (stariji koncept koji je svoje ime dobio tek kada se pojavio Big Data , a na tu priču možemo još dodati i Thick Data iz antropologije i etnografije ili Rich Data kao neki novi kompozit svega toga. Biznis svetu nikada nisu falili novi koncepti za prodaju! Najbitinije je shvatiti da nikada ne postoji samo jedan odgovor na problem, uvek ih ima više – i treba da ih bude više jer je moderni svet i njegovi izazovi, ne samo u biznisu, previše komplikovan da bismo imali jednostavno rešenje.

Martin je neko ko pokušava da uvek gleda malo ‘iza krivine’ i da stimuliše biznise da budu kreativniji u rešavanju svojih izazova. U pitanju je priznato ime u svetu, neko ko ima širok dijapazon znanja o problemima današnjeg biznisa i marketinga i od koga se može naučiti mnogo o tome kako se može pristupiti rešavanju nekih od njih.

Da li i zašto mislite da je Martinov dolazak u Srbiju bitan za stručnu javnost? Da li naše tržište ima potencijala za ambiciozne projekte i da li se kvalitet znanja ceni?
Dolazak svakog poznatog imena u Srbiju, u ovoj oblasti, dodatan je podstrek za stručnim usavršavanjem. Pomalo i priznanje da smo, eto, i mi počeli da razmišljamo o malo naprednijim konceptima. Naše tržište je pomešano po pitanju potencijala za ambiciozne projekte i vrednovanja kvaliteta znanja. Takođe, nikad se ne zna kada i kako prisustvo na ovakvom skupu nekoga može da inspiriše da se usavršava. Tako se i meni desilo, nekoliko puta.

Oni koji se takmiče na tržištu, posebno stranom, više nego ikad cene struku. Bez pogovora. Kao i njihovi svetski konkurenti, bez toga ne mogu da opstanu. Takođe, mlađi ili manji biznisi u tome vide šansu protiv sporih, naduvenih, okoštalih većih domaćih tradicionalnih biznisa. Znanje im je kompetitivna prednost.

Za sve one druge koji uspevaju na bazi političke zaštite, monopola i drugih netržišnih principa, ovo može da bude samo mali bedž prestiža, ili potpuno neinteresantno… Za sada.

Zaključak za kraj…
Nikada kao do sada nije bilo više potrebe za etičkim preispitivanjem čitave marketing industrije, kao i čitavog biznisa. Bez toga, odvešće nas u propast u supermarket kolicima. Privatnost i korišćenje podataka, i njihova uloga u kreiranju takozvanih ’empatičkih medija’, su kritični. Sve što radimo u našem poslu ima praktične posledice jer radimo s ljudima, njihovim emocijama, snovima, anksioznostima i potrebama. Eto nove teme za ARK!

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime

Molimo unesite Vaš komentar!