REGION – Oglašavanje u slovenačkim medijima poraslo je prošle godine za 9 procenata na više od milijardu evra, pri čemu najveći deo „reklamnog kolača“ i dalje pripada televiziji, čak 80 odsto, pokazuju podaci slovenačke agencije za istraživanje tržišta Mediana.
Televiziju prate štampani mediji sa udelom ispod 10 odsto, slede reklame na otvorenom i digitalni mediji sa po 3 procenta, radio sa 2 odsto, dok su drugi mediji zastupljeni sa manje od 0,5 odsto, prenosi agencija STA.
Podaci o oglašavanju u digitalnim medijima su ograničeni, jer istraživanje obuhvata samo slovenačke veb sajtove. Na 27 televizijskih kanala, koje je pratila Mediana, emitovano je ukupno 3.146.490 reklama ili u proseku 8.621 oglas dnevno.
Kompanije su se uglavnom reklamirale na POP TV, kojoj je pripalo 33,5 odsto od ukupnog „reklamnog kolača“, a slede Planet TV i Kanal A sa 23,4 procenta i 17,4 posto, respektivno. Ukupna bruto vrednost oglašavanja u štampanim medijima iznosila je skoro 96 miliona evra, što je porast za nešto više od 5,0 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Prema Mediani, štampani mediji kao advertajzing kanal su i dalje najinteresantniji trgovcima na malo, koji su prošle godine povećali ulaganja u oglašavanje putem štampanih medija za 13 procenata. Ukupna vrednost outdoor reklamiranja iznosila je 38 miliona evra i veća je za 2,0 odsto u odnosu na prethodnu godinu.
Izvor: Tanjug