today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Oglašavanje lekova – zabrana koja se svakodnevno krši

Zakonom o lekovima i medicinskim sredstvima, odnosno Pravilnikom o oglašavanju lekova zabranjeno je reklamiranje medikamenata, no te odredbe svakodnevno se krše. U javnim glasilima mogu se pročitati i čuti mnoge preporuke za upotrebu nekog od lekova „čarobne“ moći.
Lekove reklamiraju i lekari i javne ličnosti, a o preparatima govore kao o sredstvima koje bolesti uklanjaju kao od šale. Često tvrde i to da su rezultati lečenja pojedinim preparatom bolji nego nekim drugim, a neretko se uz tekst nađe i slika leka. U mnogim obrazovnim emisijama favorizuje se neka od metoda lečenja, neki preparat, ili konkretna zdravstvena ustanova, što je takođe zabranjeno.
Zakon zabranjuje reklame u kojima se tvrdi da neki preparat sigurno leči od neke bolesti, zatim one u kojima neka javna ličnost govori o leku kojim se izlečila, kao i one u kojima se navodi kako je jedan lek mnogo efikasniji od nekog drugog.

Ministarstvo zdravlja najavljuje oštriju kontrolu oglašavanja lekova i preti novčanim kaznama. Prema odredbama zakona, svi koji građane dovode u zabludu obećanjima o čudotvornosti leka, ili iznose naučno nepotvrđene tvrdnje – mogu biti kažnjeni sa dva miliona dinara.

Lekovi su specifična roba. Uglavnom pomažu i leče, ali ukoliko se nepravilno koriste mogu da izazovu veliku štetu po zdravlje ljudi, pa je razumljivo što se javnosti ne mogu plasirati reklame za lekove, objašnjava farmaceutkinja mr Desanka Mihajlović.
Ona brzalica, koja se izgovara nakon reklame, o neophodnosti konsultovanja lekara ili farmaceuta – nije dovoljna, jer takve reklame dovode pacijenta u zabludu i navode na zaključak da su lekovi bezbedni i efikasni.
Zabranjeno je oglašavanje lekova kojim se navodi na zaključak da on spada u hranu, ili kozmetiku. Često nam dolaze pacijenti i traže lek za koji su saznali iz nekog modnog časopisa, a koji je, navodno, bolji od kozmetičkih krema, kaže mr Mihajlović. Zabrana reklamiranja odnosi se i na homeopatske lekove, a nije dozvoljeno ni deljenje besplatnih uzoraka leka.
Lekovi koji se izdaju bez recepta mogu se reklamirati, u skladu sa sažetkom njihovih karakteristika, kao sastavnim delom dozvole za stavljanje u promet. Oglašavanjem lekova smatra se svaki oblik davanja informacija opštoj i stručnoj javnosti o leku, a obuhvata reklamiranje, promociju, davanje besplatnih uzoraka i sponzorisanje naučnih i promotivnih skupova.

Ceo tekst pročitajte na sajtu RTV-a.

Autor: Milana Krunić-Belić

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!