Odgovornost za razvijanje kvalitetnog odnosa podjednako je i na agenciji i na klijentu!

Bobana Pavlović, Account Director/Digital Team Leader u agenciji SmartPoint Adria, specijalno za Marketing mrežu govori o odnosu klijent-agencija i ko preuzima odgovornost za (ne)uspeh projekta ili kampanje.

Šta su ključni razlozi nepoverenja između klijenata i agencija? U kojoj meri na nepoverenje utiču kratkoročne saradnje?
Kao i u svakom segmentu života, nepoverenje dolazi pre svega iz odnosa koji nije iskren i transparentan. Naše iskustvo je pokazalo da su otvorena komunikacija, poznavanje klijenta i razumevanje njihovih potreba glavni preduslovi za dugoročan partnerski odnos, uz to da je odgovornost za razvijanje kvalitetnog odnosa podjednako i na agenciji i klijentu. Posao agencije je da pravovremeno postavi prava pitanja, a na klijentu je da pruži iskrene odgovore. Takođe, klijenti veoma cene brzu reakciju agencije na različite izazove i zbog toga je uvek važno da se u procesu planiranja projekta ili određenih aktivnosti promptno ukaže na kritične tačke i potencijalne izazove, i u skladu sa tim pruži akcioni plan odnosno modaliteti rešenja potencijalnih problema. U ovim procesima jedni drugima treba da budemo oslonac jer svi imamo na kraju dana zajednički cilj – uspešne projekte i dugoročnu saradnju.

Sve je za juče, mnogo taktike, malo strategije – da li imate utisak da je advertising industriju zahvatio tzv. „hiperkonvinijens“ sindrom?
Tačno je da su kratki rokovi više pravilo nego izuzetak kada je u pitanju realizacija projekata i da se samim tim stiče utisak da se neretko aktivnosti obavljaju stihijski i kampanje realizuju bez nekog dubljeg istraživanja i analize. Ipak, to nije u praksi slučaj, niti je to model saradnje koji je prihvatljiv. Ovde je zapravo ključna uloga agencije i njene ekspertize kojom će klijentu na osnovu postavljenih ciljeva pružiti najkvalitetniju strategiju i plan projekta koji je najbolji za njegov biznis u datom trenutku.

Ko postavlja pravila igre u odnosu klijent-agencija, a ko preuzima odgovornost za (ne)uspeh nekog projekta/kampanje?
Idelana situacija kojoj svi težimo je da pravila igre postavljaju obe strane a da se odgovornost deli u zavisnosti od ingerencija. Svesni smo da u praksi postoje različiti činioci koji mogu narušiti ovaj odnos. “Dobar plan je pola realizacije” možda zvuči kao kliše ali je zapravo dokaz da je kvalitetan project management sa jasno definisanim ulogama i procesima u projektu preduslov da svi učesnici imaju u svakom trenutku uvid u status i progres čime se šanse za neuspeh svode na minimum. Na agenciji je da vodi taj proces i da učestalo komunicira sa klijentom kako bi se dobile sve potrebne informacije i jasno definisali koraci kojih se obe strane moraju pridržavati kako bi projekat tekao po planu i bili ispoštovani rokovi i očekivanja klijenta.

Jedan trend u odnosu klijent-agencija za 2021.
Kontinuirana edukacija – naročito u digitalnoj sferi koja se svakodnevno menja, unapređuje i nudi nove mogućnosti, a u kojoj svaki klijent teži da se predstavi i pozicionira svoj biznis i time obezbedi što bolji rezultat u odnosu na konkurente. Shodno tome, treba investirati u zajedničke radionice i edukacije klijenata i agencija sa ciljem upoznavanja klijenta sa trendovima u industriji i mogućnostima koje su im na raspolaganju. Pokazalo se u praksi kao dosta produktivnija saradnja sa onim klijentima koji dobro poznaju oblast koju pokrivamo, da se procesi planiranja i odobravanja brže odvijaju, kao i optimizacija kampanja i svakodnevni operativni rad. Uz to, preporuka je i da se prihvati digitalizacija procesa gde god je to moguće i korišćenje svima dostupnih project management alata i servisa koji optimizuju rad i praćenje projekata.


Oceni tekst

4,80 od 5
Loading...

Komentari