today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Očekuje se nastavak rasta ukupnog tržišta oglašavanja u regiji!

„Posle perioda kontinuiranog, ali dosta blagog rasta ukupnog tržišta oglašavanja u regiji koji je obeležio poslednjih nekoliko godina, možemo da kažemo da su predviđanja za 2018. donekle predvidiva, očekuje se nastavak trenda rasta. Gledano pojedinačno, najveći pad se osetio na tržištu Crne Gore koje je zabeležilo za 20% manju investiciju, a zatim tržišta Hrvatske i Albanije gde je oglašavanje smanjeno za oko 2%. Najveći porast oglašivačke investicije osetila je Makedonija i to na nivou od oko 9%, Slovenija od oko 8%, dok je tržište Srbije poraslo za oko 3,5%. Najveći udeo u ukupnom oglašavanju regije ostvarila je Hrvatska i pored zabeleženog pada, dok najveći bruto društveni proizvod po glavi stavnovnika i dalje drži Slovenija“, rekla je Jasna Dugalić, Deputy Managing Director u Direct Media u intervjuu za Diplomacy&Commerce.

Prema njenim rečima, i pored toga što ulaganje u digital raste, naša realnost je i da je učešće televizije u medijskim budžetima na nivou regiona i dalje visoko – oko 56%. „Konzumacija ovog medija ne opada i većina stanovnika zemalja Adriatic regiona gleda televiziju u proseku preko 4 sata dnevno. Albanija i Bosna i Hercegovina prednjače sa oko 5 i po sati provedenih ispred TV ekrana dnevno, na trećem mestu je Srbija, dok se televizija najmanje gleda u Sloveniji, slično kao i uCrnoj Gori. Kada govorimo o rastu digitala, za razliku od razvijenijih tržišta gde je to ulaganje izuzetno visoko – na nivou Evrope u proseku oko 39% – ovde je ono i dalje na niskom nivou. Moramo ipak da imamo u vidu da je na digital u proseku odlazilo 14% ukupnog medijskog budžeta regije u prethodnoj godini, što jeste promena u odnosu na pre cetiri ili pet godina kada tog budžeta skoro nije ni bilo. Tržišta Evrope sada rastu jednocifrenim tempom, dok je naše tržište ostvarilo rast od 25% što govori da će digital ovde tek da raste. Prilagođavamo naše strategije trendovima, ali iz mnogo primera naše prakse u saradnji sa klijentima pokazalo se da je ROI i dalje fokus i da ne možemo slepo slediti jedan trend, već za svakog klijenta i njegove brendove iznalaziti najefikasniji nacin povraćaja investicije“, dodala je Dugalić.

Ceo intervju pročitajte ovde.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!