Objavljeni rezultati istraživanja Social Srbija 2018

Agencije Pioniri i Smart Plus Research poslednje dve godine sprovode istraživanje o trendovima za koje veruju da će pomoći profesionalcima iz oblasti marketinga i komunikacija da bolje razumeju ponašanje, interesovanja i navike potrošača na društvenim mrežama i online kanalima komunikacije.

Kako su promene u sferi društvenih medija brze i skoro svakodnevne, na osnovu rezultata ovogodišnjeg istraživanja sprovedenog u martu 2018, uočili smo i par većih pomeranja: Instagram je imao veliki rast, kao i platforme za dopisivanje – Vibera i WhatsAppa. Porastao je i broj korisnika koji koriste internet putem mobilnih telefona, dok je sa druge strane zabeležen pad poverenja u oglašavanje na Facebooku i u influensere.

Istraživanje Social Srbija 2018 je obuhvatilo reprezentativni uzorak od 1000 članova online populacije starosti od 13 do 64 godine. Kao i prošle godine, ispitivani su obrasci korišćenja društvenih mreža i stavova korisnika prema oglašavanju na njima.
Iako ovu, 2018. godinu najavljuju kao godinu influensera i nezaobilaznog kanala komunikacije za mnoge brendove, primetili smo blag pada poverenja korisnika društvenih mreža u influensere i poruke koje oni šalju svojim pratiocima.

I pored velikog skandala Cambridge Analytica i kampanje #deleteFacebook koja je usledila, kao i priča kako svakodnevno gubi korisnike, kod nas nismo zabeležili pad broja korisnika na Facebooku, ali je evidentno da se smanjuje vreme koje provode na ovoj društvenoj mreži.

Uprkos svemu, Facebook će i dalje ostati najdominantnija društvena mreža i platforma za komunikaciju sa širokim auditorijumom, dok Instagram je nastavio svoj rapidni trend rasta koji smo i očekivali. Naime, Instagram je zabeležio u odnosu na prošlogodišnje istraživanje najveći rast od skoro 60%, što ovu društvenu mrežu čini pobednikom za 2017. godinu.

“Jeftiniji, a kvalitetni telefoni su dostupni sve većem broju ljudi, što objašnjava rast korisnika interneta putem mobilnog telefona, ali rast korišćenja pojedinih društvenih mreža i messaging platformi. Iako poverenje prema oglasnim porukama na Facebooku opada, zanimljivo je da je 27% ispitanika navelo kao razlog korišćenja društvenih mreža mogućnost da prati omiljene brendove. Dakle, kada već toliko znamo o stvavovima i ponašanju vaših trenutnih ili potencijalnih kupaca ili korisnika na društvenim mrežama, nema razloga da to znanje ne iskoristimo za uspostavljanje bolje veze vašeg brenda sa njima” – zaključuje Ivan Živković, Managing i creative director iz agencije Pioniri.

Rezultate istraživanja pronađite OVDE.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

1 komentar

  1. Nedostaje statistika korišćenja LINKEDIN poslovne mreže. Tj. umesto statistike ko više bleji na Facebook-u ili Instagram-u normalnom svetu je zanimljivije koliko poslovni ljudi koriste mrežu LINKEDIN u svom poslovanju.

Komentari