SVET – Za Epica Awards ove je godine pristiglo 3.410 prijava iz 61 zemlje. Najveći broj radova stigao je iz Nemačke, a slede Francuska i SAD.
Primetan je porast broja prijavljenih radova iz Gruzije, Uzbekistana, Izraela, Kanade i Kine, a među zemljama koje su svoje radove prijavile po prvi put, nalaze se Kipar, Luksemburg, Armenija i Malta.
Kada je reč o agencijskim mrežama, McCann Worldgroup ove je godine posebno dobro zastupljen među prijavljenima, dok su nezavisne agencije nastavile svoj uspon i sada većina prijavljenih radova pripada upravo njima.
„Uprkos opštem osećaju neizvesnosti, posebno širom Evrope, agencije su uspele naći prostor u svojim budžetima da na Epica nagrade prijave svoje najbolje radove,“ prokomentarisao je urednik Epica godišnjaka Mark Tungate. „Kao rezultat toga, žiri je morao uložiti izuzetan napor da razdvoji sjajne od dobrih radova. Verujemo da naš uži izbor već predstavlja najbolje od prijavljenih radova i svi koji su se našli na ovoj listi zaslužuju naše čestitke.“
Prestižne Epica nagrade dodeljuju se od 1987. godine i jedine su advertising nagrade u svetu o čijim dobitnicima odlučuju novinari iz celog sveta koji prate i pišu o oglašavanju, među kojima je i Ivana Parčetić Mitić, osnivač i CEO Marketing mreže.
Lista finalista objavljena je na sajtu Epica Awards.