SVET – Kompanija Warc objavila je Toolkit 2017, godišnji pregled predstojećih izazova s kojima će se suočavati oglašivači širom sveta. Ovaj izveštaj koji je proizveden u saradnji sa kompanijom Deloitte Digital identifikuje šest tema na koje će se marketeri fokusirati iduće godine.
Identifikovano je sledećih šest marketing trendova:
Tehnologija: Primene umetne inteligencije (AI) u marketingu
Data mining i analiza podataka koji se obično rade ručno mogu se izvršiti brže i bolje pomoću AI-a. Imajući to u vidu, predviđa se da će AI imati veliki uticaj na marketinšku industriju pri čemu će ključna područja biti generacija uvida, chatbotovi, personalni asistenti i optimizacija kupovine medija. Iako je ova tehnologija još uvek u razvoju, jedna studija je pokazala da 55% CMO-a globalno očekuju da će AI imati značajniji uticaj na marketing i komunikacije od društvenih medija.
Brand Experience: Rastuća uloga virtuelne stvarnosti (VR) i proširene stvarnosti (AR)
Uz rastuću prenatrpanost oglašivačkog tržišta, i odlučnost mladih potrošača da blokiraju primanje marketinških poruka, brand iskustva koja se uspevaju probiti kroz ovo, kao što su VR i AR, postaju sve vrednija. Nakon godina obećanja, VR postaje održiv mainstream marketinški alat koji se fokusira na iskustvo i emocionalnu vezu.
Content: Kako video menja društvene medije
Video na društvenim mrežama doživljava veliki rast kao format content marketinga i pretvara društvene platforme u izdavačke medije. Brendovi beleže uspeh s pristupima koji prioritet stavljaju na kvalitet umesto na kvantitet, uzimajući u obzir emocionalne i društvene motivacije za interakciju sa sadržajem, te se fokusiraju na prozor od tri sekunde u kojem imaju priliku da zgrabe pažnju potrošača. Sve veći broj brendova eksperimentiše s live videom za sadržaj koji je ekskluzivan, koji ima informativnu vrednost ili zahteva uživo učešće publike. Ali video merenje će biti veliki izazov u 2017.
Social: Rast tzv. ‘Dark Social’ i aplikacija za razmene poruka
Uspon chata, tj. mobilnih aplikacija za razmenu poruka kao što su WhatsApp, Facebook Messenger ili WeChat podstiče rast tzv. ‘dark social’ sfere – razgovora koje marketinški stručnjaci ne mogu meriti. Ovo ima dve implikacije: brendovi možda propuštaju uvide u svoj brend ili kategoriju, a chat aplikacije preusmeravaju marketing na društvenim mrežama ka razgovorima.
E-Commerce: Prilike za direktan kontakt sa korisnicima
Start-upi sa manjim troškovima su poremetili uspostavljene poslovne modele sa svojim online biznisom usmerenim na kupce. Inovativne aplikacije, usluge pretplate i privlačne brendirane društvene platforme su ohrabrile impulsnu kupovinu i isprobavanja, nudeći glatke transakcije i personalizovana iskustva. Izazov za etablirane brendove je kako odgovoriti na ove nove modele, u nastojanju da osnaže mogućnosti direktne interakcije sa potrošačima. U narednoj godini će verovatno biti značajnog eksperimentisanja.
ROI: Efikasnost digitalnog doba
Veliki FMCG oglašivači počinju se više fokusirati na masovni doseg koristeći tradicionalne medije kako bi osigurali rast prodaje u odnosu na precizno ciljanje putem digitalnih kanala. Osim toga, novija istraživanja ove godine ukazuju da brendovi previše investiraju u kratkoročne ‘aktivacije’, podrivajući uticaj kreativnosti i šteteći dugoročnoj efikasnosti. U međuvremenu, medijske platforme utrkuju se da dokažu delotvornost svojih kanala. Kako su budžeti sve više pod pritiskom, u 2017. godini može se očekivati više istraživanja ovog tipa.
Više informacija pročitajte OVDE.