Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Novinari su još bitni!

Treći godišnji Izveštaj o digitalnim vestima Rojtersovog instituta pokazuje da kako se količina onlajn vesti povećava, novinari igraju sve značajniju ulogu u stvaranju brenda od vesti i navode čitaoce da plate za njih.
Digitalno doba donelo je promenu posle koje novinar postaje glavni razlog korišćenja ili verovanja određenom onlajn izvoru vesti. Reputacija pojedinih novinara je navedena kao jedan od ključnih razloga zbog kojih bi čitaoci bili spremni da plate onlajn vesti.
U godini kada je novinar Glen Grinvald izašao iz senke i postao zvezda nakon pisanja o izbeglom američkom obaveštajcu, Edvardu Snoudenu, u Izveštaju o digitalnim vestima Rojtersovog instituta za 2014. godinu se navodi da je on deo šireg trenda.
Izveštaj se bazira na istraživanju koje je sprovedeno u SAD-u, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj, Italiji, Španiji, Danskoj, Finskoj, Brazilu i Japanu. Ukupan broj ispitanih je 18.859 odraslih osoba, otprilike 2.000 po zemlji. Ispitivanje je sprovedeno onlajn krajem januara i početkom februara 2014.
U nekoliko zemalja, naročito u Francuskoj, Španiji i SAD-u uloga novinara kao nosioca poverenja se sada smatra skoro jednako bitnom kao uloga novinskog Brenda, odnosno reputacije same medijske kuće.
„To posebno dolazi do izražaja tamo gde su tradicionalne novine slabije ili se suočavaju sa izazovima koje postavljaju sajtovi sa isključivo onlajn vestima, od kojih se mnogi sve više grade oko karaktera i veština kolumniste ili novinara“, kaže autor izveštaja Nik Njuman.

U drugim zemljama kao što su Finska, Nemačka i Velika Britanija, najpouzdaniji izvori ostaju glavni novinski brendovi, ali čak i ovde novinar postaje bitan faktor kod izbora medija. Rastuća važnost individualnih novinara podstaknuta je lakoćom kojom se nove medijske kompanije stvaraju i distribuiraju sadrža u eri interneta.
„U SAD-u naročito, videli smo niz značajnih kolumnista kao što su Ezra Klajn (Vox Media), Glen Grinvald (First Look Media) i Feliks Salmon (Fusion) da napuštaju glavne medijske kuće kako bi uspostavili direktniji kontakt sa čitaocima“, objašnjava Njuman.
Izveštaj Rojters Instituta takođe pruža dokaze da je kvalitet novinara i reportera bitan faktor da bi ljudi platili za onlajn vesti. Više od trećine ispitanih navelo je novinare kao glavni razlog za povlačenje pretplate na onlajn vesti u Francuskoj (40%) i u SAD-u (35%). Drugi bitni faktori su uloga novinskog brenda u prikupljanju širokog spektra vesti i mogućnost pristupa vestima na bilo kom uređaju.
Izveštaj Rojtersovog instituta za 2014. – koga građani prateIzveštaj je takođe pružio dokaz da novinari igraju ključnu ulogu u društvenim medijima. U Velikoj Britaniji, analiza YuGov-a urađena za Institut Rojters koja prati korišćenje Tvitera na reprezentativnom uzorku navodi da 64 % (oko 5,4 miliona) prati nalog profesionalnih medija, a 40 % od njih (oko 2,6 miliona) prati bar jedan nalog novinara u poređenju sa 40 % (oko 2,2 miliona) koji prate naloge najnovijih vesti.
Istraživanje dalje pokazuje da su individualni novinari ključni nosioci poverenja i angažovanja. „Digitalni i društveni mediji izgleda da podržavaju novinare sa ljudskim likom“, kaže Nik Njuman, autor izveštaja Rojters Instituta. Njuman takođe navodi da „na sve konkurentnijem tržištu postoji i rastuća ekonomska nagrada za najbolje pisce i novinare“.
Izveštaj takođe pokazuje da su pametni telefoni i društveni mediji trenutno najmoćniji pokretači promena. Pametni telefoni omogućuju korisnicima mnogo češći pristup vestima tokom celog dana, smanjujući zavisnost od gledanja televizije u određeno veme ili čekanja novog izdanja novina.
Mladi ljudi, gledaoci i čitaoci sutrašnjice, sve više se okreću mobilnim uređajima kao izabranom načinu primanja vesti i samim tim više praktikuju često posećivanje sajtova u kraćim vremenskim intervalima.
U svim zemljama u kojima je vršeno istraživanje, preko trećine (36 %) odraslih od 18-24 godine kažu da je pametan telefon glavno sredstvo pristupa digitalnim vestima. Izveštaj otkriva da se naročito mladi ljudi (18-35) sve više oslanjaju na društvene izvore kao što su Fejsbuk i Tviter za dobijanje vesti. Takođe naglašava razvoj WhatsApp-a u novu značajnu mrežu za deljenje i komentarisanje vesti naročito u Španiji, Italiji i u urbanom delu Brazila.

Izvor: Evropska opservacija za novinarstvo
Autor: David Lavy

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!