today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Novinari oštriji prema press clipping agencijama

REGION – Društvo za zaštitu novinarskih autorskih prava je održalo svoju godišnju skupštinu kojom je dominiralo pitanje saradnje s press clipping agencijama, a koje svake godine tom udruženju uplaćuju određenu svotu na ime prodaje novinarskih radova svojim klijentima.

Prema izveštaju o radu udruženja u 2016., koje je podnela predsednica Valentina Viesner Mijić, press clipping agencije uplatile su lani 1,3 miliona kuna, od čega 20 posto ide ZAMP-u, ovlašćenog od strane DZNAP- a da vodi poslovanje, a ostatak se deli popola između izdavača i novinara. Lanjski novinarski deo od 519.581 kune deli se na 30 posto ‘glavnice’ koja se isplaćuje svim članovima DZNAP-a i 70 posto za raspodelu između 150 najčešće citiranih autora. Viesner Mijić istakla je kao problem utvrđivanje koliko su tačno press clipping agencije prodale novinarskih radova. Predsedništvo DZNAP-a tvrdi da „prihodi tih agencija značajno rastu, dok se istovremeno prijavljuje prihod od prodatih radova sličan onome iz prošlih godina„.

Kako se čulo na skupštini, „na godišnjem nivou prihodi te industrije iznose oko 20 miliona kuna, dok je iznos koji se poslednjih nekoliko godina isplaćuje DZNAP-u konstantno oko 1,3 miliona. Ta disproporcija budi sumnju i želimo da nam zakonodavac na neki način omogući kontrolu volumena prodaje novinarskih tekstova, odnosno utvrđivanje dela prihoda press clipping agencije po toj osnovi„, rekla je Viesner Mijić. Zato se DZNAP kao udruženje za zastupanje kolektivnih autorskih prava krajem 2016. priključio inicijativi Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI), preko kojeg se namerava učlaniti u Hrvatsku privrednu komoru – naime, upravo preko HGK bile su predložene izmene Zakona o autorskim pravima koje su išle na štetu novinarima i ostalim autorima.

„Članstvo u komori omogućava nam učešće u radnim grupama koje će takve predloge analizirati, što je jedan od načina sprečavanja budućih šteta. Istu smo motivaciju imali kad smo pristupali HUP-u„, rekla je predsednica DZNAP-a. Poslovni Dnevnik je komentar potražio i u vodećoj press clipping agenciji, gde opovrgavaju tvrdnje o rastu svojih prihoda. „Po našim analizama zasnovanim na službenim finansijskim podacima trend je upravo suprotan. I prihodi i dobit standardnih monitoring agencije u RH padaju, jednako kao što je taj trend prisutan i u ostalim zemljama regiona, Evrope pa i šire. Razlozi pada prihoda od usluga monitoringa klasičnih medija su pre svega u razvoju celog niza raznih alata prilagođenih pretraživanju internet prostora u skladu sa potrebama korisnika koji uključuje i news portale i stranice izdavačkih kuća„, rekla je Jasmina Garaj Golubiček, predsednica uprave Presscut, kompanije iz koje dolazi većina prihoda DZNAP-a. Prema podacima portala Poslovna Hrvatska, prihodi Presscut zadnjih su godina gotovo nepromenjeni.

Izvor: poslovni.hr

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!