Kažu da je, pogotovo u poslednje dve godine, ulaganje u ljude, kadrove, modernizaciju poslovnih procesa i komunikaciju sa partnerima i kupcima garant uspeha u poslovanju, a kao jedan od ključnih alata u tome je digitalizacija. Kad se osvrnemo oko sebe, proizvodne kompanije već uveliko uvode novine u usavršavanju procesa proizvodnje i bez izuzetka prate tehnološke promene koje dopinose da sam proizvod sa kojim se nastupa na tržištu bude u skladu sa ispunjenjem svih zahteva koje ono donosi.
Nove tehnologije danas diktiraju tempo rada, ali ako pričamo iz ugla marketinga i komunikacija, oni nesumnjivo igraju i veliku ulogu u načinu na koji predstavljate ono najbolje što izlazi iz jedne kompanije.
Ako u tom lancu na prvo mesto stavimo ljude, one koji su već deo sistema ili one koji tek treba da postanu, vrlo je jasno koliko najnovije tehnologije pomažu u deljenju vrednosti kompanije i naporima da svako od zaposlenih oseti kompaniju kao mesto na kojem se oseća dobro. Zato je važan „hod po digitalnom putu“, da postanemo i ostanemo u digitalnoj zajednici okupljenoj oko našeg brenda, koja daje uvek mogućnost više, a donosi obostranu korist – talentovane ljude u radnom angažovanju kompanije i doprinos njenom napretku.
Komunikacija sa kupcima danas je ključ uspeha, bez obzira da li su u pitanju biznis partneri ili krajnji kupci. Tu najnovije tehnologije i njihova neminovna upotreba dolaze do izražaja. U načinu na koji komunicirate sa njima umnogome zavisi kakav utisak ostavljate, koliko ste ozbiljni, profesionalni, jasni i precizni u onome što predstavljate.
U današnje vreme dosta toga je prebačeno u digitalni svet i drago mi je što smo, kao dugogodišnji lider u digitalnim komunikacijima, uspeli da odlazak na sajmove, ali i organizaciju velikog kućnog sajma za velekupce na kojem predstavljamo novu kolekciju, predstavimo upravo na digitalan način. Postavljanje B2B digitalne platforme za kupce iz više od 80 zemalja, za cilj je imala nov, moderan način poslovanja, ali i efikasniju i bržu komunikaciju sa kupcima.
Najnovije tehnologije otvorile su dodatni prostor da budemo kreativni, da još više i snažnije povezujemo različite segmente u okviru kompanije, a pre svega u komunikaciji i predstavljanju brenda. Danas nam je komunikacija obavezna kroz veb sajt kompanije, društvene mreže, AR aplikaciju Idealan dom, blog i vlog na korporativnom sajtu i YouTube kanalu.
I na kraju, čini se da nijedna priča o savremenom načinu poslovanja ne može da prođe bez digitalizacije, u njenom najširem obliku. I to ne samo u poslednje vreme. Za uspeh je neretko potrebno da predvidite neke stvari, da idete korak napred i vi budete ti koji postavljaju trendove. U komunikaciji i marketingu tako pravite ogroman korak napred i stvarate prednost na tržištu. To nekad znači i da prihvatate rizik, ali istovremeno i da ste dovoljno hrabri da probate nešto novo.
Hrabrost da nešto pokušate, želja da u tome istrajete i strpljenje da sačekate da rezultati dođu i da ne mogu da se postignu preko noći doveli su nas do toga, da kad pričamo o upotrebi najnovijih tehnologija možemo da se vratimo čak 11 godina unazad i da kažemo da smo još tada prepoznali da će online prodaja biti od izuzetne važnosti, iako je reč o prodaji nameštaja, za koji, u datom trenutku, nije moglo da se pretpostavi koliko će biti adekvatan asortiman za takav vid prodaje. Pokazali smo otvorenosti za promene koje vreme donosi, i 2011. osnovali prvu Internet prodavnicu nameštaja u Srbiji, a koja je veoma brzo pokazala da su njeni kupci spremni za ovaj tip kupovine, te da kupovina nameštaja, kada postoji dobra podršku servisa za kupce, nije nikakav tabu, i da internet kupovina nije samo za „sitne stvari“.
U korak sa razvojem tehnologija, razvijali su se i naši kanali i načini komunikacije – od video upustava za sklapanje više od 300 artikala, Live Chat platforma kroz koju se dobijaju sve potrebne informacije u direktnom kontaktu sa agentima za prodaju, besplatnu Android i Apple aplikaciju za uređenje enterijera, zahvaljujući kojoj kupci mogu i da vide kako se odabrani komadi nameštaja uklapaju u ambijente njihovog doma, zabavnu, ali i edukativnu formu, VLOG. Pored standardnih saveta za uređenje životnog prostora, koje korisnici prate na blogu sajta i njegovu vizualizaciju kroz Forma Ideale VLOG.
Savremene tehnologije vas uvek drže budnim, inspirišu da tražite nova rešenja i tražite prostor za nove male i velike pobede, pratite trendove, ali ono što je još važnije, ponekad i budete oni koji iste postavljaju.
Za Mark Club tekst napisao:
Aleksandar Ružesković, Marketing Director, Forma Ideale