Nova era poslovanja već je tu!

Aleksandra Kožul, Communication Director External, Internal and Digital u Novaston Marketing Consultancy, povodom foruma IZAZOV 2020, koji će biti održan 2. i 3. juna u Beogradu, govori kako obezbediti održivo i skalabilno poslovanje u eri digitalne transformacije.

Kako obezbediti održivo i stabilno poslovanje u eri digitalne transformacije?
Imajući u vidu globalne promene i integraciju digitalnih aspekata života u poslovnu sferu, tradicionalni način poslovanja za većinu industrija više nije jedini način. Šta više, digitalni modeli poslovanja postaju obavezni. Ono što je nekad bila budućnost sada je svakodnevnica i kompanije se masovno okreću digitalnoj transformaciji i inovacijama u tom polju. Rešenje je unikatno za svaku kompaniju – da li je to proširenje usluga ili proizvoda, olakšana logistika ili pristup, ili inovacija u komunikaciji – u svakom slučaju nova era poslovanja je već tu. Istraživanja predviđaju da će do 2020. godine najbitnija stvar koja pravi razliku između brendova biti korisničko iskustvo. Firme koje žele ne samo da opstanu, već da obezbede stabilno i održivo poslovanje i napredak će morati da prihvate digitalnu transformaciju, da odvoje deo sredstava za njenu adekvatnu implementaciju. Da budu spremne da „čuju“ i razumeju šta stvarno ona znači i kako da primenom zapravo postignu idealnu kombinaciju novih tehnologija u cilju zadovoljenja korisnika i poboljšanja korisničkog iskustva. Neka od istraživanja predviđaju da će upravo korisničko iskustvo biti najbitnija stvar koja pravi razliku između brendova i kompanija.

Na koji način prilagoditi i razviti nove proizvode i usluge u skladu sa potrebama tržišta? Šta je to što tržište danas zahteva?
Digitalna transformacija u svim aspektima života zahteva digitalizaciju usluga i ponuda na tržištu. Suštinski, bitno je namiriti dve potrebe – personalizaciju i efikasnost. Tržište je u žurbi, ali svi žele nešto posebno. Sve što je u ponudi i dalje ima potražnju, ali unapređenja u polju usluge i personalizacije uvek su dobrodošla. Danas je važnije nego ikad biti spreman na brzu promenu, i to ne samo na površini, već iz korena ukoliko to tržište zahteva.

Da li su agencije i kompanije partneri u rastu poslovanja? I na koji način?
Ima različitih primera i u suštini ovakav odnos je neophodan radi postizanja optimalnih rezultata, mada u operativnom poslu često nije tako. Agencije su tu da u okvirima svoje ekspertize prenesu poslovnu strategiju kompanije ili brenda, ka krajnjem potrošaču. S tim u vezi poverenje igra ključnu ulogu i mi se možemo pohvaliti klijentima koji nam poklanjaju svoje poverenje i putem partnerskog odnosa utiču pozitivno na rad poslovanja.

Jedan trend za 2020?
Uspon mladih vlasnika preduzeća je neminovan, pogotovo što sada već duboko gazimo u prostor generacije Z, ali tek se očekuje pravi odjek ove promene. Zamena generacijskih kadrova nikada nije bila jasnija nego što je u proteklih par godina i u godinama ispred nas, iz prostog razloga što digitalna transformacija zahteva digitalno obrazovanje i pismenost. Najveći broj uspešnih vlasnika startapa danas imaju ispod 30 godina, što je pre samo koju deceniju bilo nezamislivo. Mlađe rukovodstvo je sposobnije da se brzo prilagodi zahtevima tržišta, što je jedan od glavnih aduta uspešnih kompanija danas.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari