today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Normcore marketing: dosadom do viralnosti

Krajem 2015. godine je Diageo,  jedan od najvećih svetskih proizvođača alkoholnih pića, izbacio “dinamičan” video – glumac Nik Oferman 45 minuta sedi u fotelji pored kamina i pije viski.

Tokom tih tri četvrt časa je izgovorio reči koliko i flaša viskija na stolu, dok se pomerao tek nešto više od nje. Video je do sada zabeležio oko 3,5 miliona pregleda.

Spoiler alert: na 21:02 prekrsti noge

Kada je, početkom 2016. godine, jedan zaposleni u agenciji Drummond Central emitovao live snimak bare pod prozorom kancelarije (i prolaznika koji pokušavaju da je obiđu/preskoče/preplivaju) – nije ni slutio koliko će interesovanje pobuditi. Preko pola miliona ljudi se uključilo u stream, a hashtag #DrummondPuddleWatch je brojao više od  100.000 tvitova u prvih 48h (!). Ta bara je postala top trend u Velikoj Britaniji i drugi top trend na svetu (!!).

Svaki novi prolaznik je nova avantura

U aprilu iste godine, gledaoci londonskog Channel 4 imali su priliku da uživaju u trominutnoj reklami u kojoj čovek farba tarabu.

 Tri minuta vam nisu bila dovoljna? Za vas, i za one koji gore od želje da saznaju da li je taraba ofarbana do kraja – tu je i 11-ominutni nastavak.

Šta se to, dođavola, dešava…?
Živimo u doba u koje je savremena tehnologija otišla toliko daleko, da je, reklo bi se, omogućila maltene sve – grafiku od koje zastaje dah, holograme, proširenu i virtuelnu realnost (AR i VR)… te nije čudno to što naša svest nekada traži odmor od svega toga i što često bolje reaguje na umirujuće i banalne stvari. U ovom, nikad bržem, tempu života, nešto jednostavno poput snimaka GoPRO kamere oko vrata krave koja šeta farmom zaista dođe kao predah za mozak.

Pojam “normcore” se prvenstveno vezuje za svet mode, gde označava nepretenciozan stil oblačenja. Karakteriše ga udobna, svakodnevna odeća – suprotnost ekscentričnim modnim kombinacijama.

U marketingu se normcore-om smatraju demonstracije sporih procesa kojima se dopire do svesti konzumenata i koje predstavljaju opozit brzim i dinamičnim reklamama – tzv. “dosadne reklame”.

Dakle, i ono jednostavno, udobno i svakodnevno može vrlo uspešno kupiti pažnju konzumenta. Normcore ne zavisi od trendova i aktuelnosti i poslednjih godina je dospeo “na radar” marketinških stručnjaka koji aktivno smišljaju načine za eksploataciju ovog fenomena.

… i zašto se dešava?
U okruženju u kojem se brendovi, maltene, nadmeću ko će stajati iza ekstravagantnije reklame, ne čudi fenomen da se pažnja ciljnih grupa “kači” za mirne, često i banalne, stvari. Uz to, normcore omogućava korisnicima koji teže prihvataju novotarije da ostanu u svojoj zoni komfora, uprkos tom konstantnom razvoju tehnologije koja ih svojom kompleksnošću “pritiska”.

Takođe, neki korisnici mreža aktivno odbijaju da prihvate nametnute standarde “lepote” i preferiraju realnije prikaze. Popularnost Instagram hashtag-a #nofilter (preko 240.000.000 objava) govori u prilog tome. Čini se da je normcore pojava ozbiljnija od pukog prolaznog trenda. Da li je to možda način da u opštem metežu informacija kojima smo bombardovani održimo kontakt s primalnim delom svesti?

Prostor za brendove
Prosečan korisnik je pretrpan sadržajima… čula su mu konstantno bombardovana iz raznih uglova, i to neretko sadržajima trećerazrednog kvaliteta – brendovi to često ispuštaju iz vida.

Zamislite kaleidoskop kadrova praćen sijasetom zvukova, reklamne slogane, pregršt proizvoda koji vam se nude… Odjednom, iz pete brzine prelazimo u treću – šum se stišava, slika stabilizuje i narednih 45 sekundi pratimo kokoš na ispaši.

Koliko lajkova za ovu divnu kokicu?

Hoćete li biti zahvalni kompaniji koja vas ne ubeđuje da nešto kupite, već vašim čulima pruža 45 sekundi odmora? Milioni ljudi pozitivno reaguju na ovakav pristup.

Plavi okean
PremaStrategiji plavog okeana, potrebno je da se iz okeana crvenog od krvi prolivene u borbi s konkurentima, prebacite u plavi okean – u okean nezagađen krvlju, tj. u prostor u kojem nemate previše konkurenata (primer: razvijete uslugu koju malo ko nudi). Naravno, kada konkurencija “namiriše profit”, vaš plavi okean će njihovim doseljavanjem postepeno postajati sve crveniji… Normcore je za sada plavi okean. Bilo je za očekivati da jedan gigant poput McDonald’s-a to uvidi i pokuša da materijalizuje delotvornost ovog fenomena. Međutim, u plavom okeanu nije dovoljno samo se pojaviti, morate biti i vešt lovac…  a McDonald’s se tu nije pokazao.

Atmosfera usiljenija i od vašeg smejanja na direktorove loše fore

Kome normcore može koristiti?
Normcore pristup, kao i svaki drugi, nije za svakoga. Ukoliko želite da poboljšate svoje poslovanje, ne smete ispuštati iz vida činjenicu ko je vaša ciljna grupa. Ukoliko su vam ciljna grupa mladi, koji su po defaultu “brzi” – normcore je za vas verovatno pogrešan pristup. S druge strane, ako su vam ciljna grupa ljudi stariji od 28-29 godina, koji su imali vremena da se umore od brzog ritma života – ima smisla pokušati.

Po logici stvari, posebno pogodne oblasti za normcore marketing su:

  • Proizvodnja. Fabrike, zanatske radionice, farme – svi oni mogu na ovaj način prikazati svoje proizvodne procese, koji su magnet za gledaoce. Ljudi vole da vide KAKO NEŠTO NASTAJE. To je ujedno i prilika da im se dokaže kvalitet proizvoda, i trud/veština/oprema/znanje koje stoji iza njega.
  • Restorani, poslastičarnice, strit fudovi… Ljudi vole da gledaju pripemu hrane i da se stavljaju u ulogu šefa kuhinje. Sigurno ste nemalo puta čuli izjavu “Ogladneo sam od gledanja!”
  • Turizam i relaksacija. Idelan način da potencijalnim korisnicima prikažete šta mogu da očekuju od vaše usluge. Svojim sadržajima ih uvedite u atmosferu mira, relaksacije i nege – i oni neće želeti da je napuste.
  • Hobiji. Ljudi se njima bave jer im pružaju zadovoljstvo. Samim tim, velike su šanse da bi im bilo interesantno da vide realne sadržaje na temu koja ih zanima i na koju odvajaju svoje dragoceno slobodno vreme.

Normcore marketing se naziva i “dosadnom reklamom”. Ipak, kada podvučemo crtu: ukoliko ovaj pristup osvaja pažnju ciljnih grupa i daje rezultate – da li je taj naziv zaista opravdan?

Autor teksta:

Danil Vukičević, Digital Account

Homepage Creative Digital

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

4,63 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!