REGION – U dinamičnom okruženju kakvo je TV tržište, nezavisni, pouzdani i transparentni podaci o gledanosti preduslov su za uspešno poslovanje svih učesnika na tržištu. Misija kompanije Nielsen jeste postaviti jedinstveni sistem za merenje televizijske gledanosti koji TV kuće, zakupci i planeri medijskog prostora, te oglašivači koriste u svojim oglašivačkim aktivnostima te u planiranju programa.
U zemljama regije gledanost televizije predstavlja bitan deo svakodnevnice, obzirom da se dnevno uz TV sadržaje provodi prosečno 262 minute.
Pored gledanosti TV sadržaja ostvarene uživo, u zemljama regije TV sadržaj se prati i putem odgođenog gledanja u skladu s ponudama pružalaca TV sadržaja. Odložena gledanost (TSV – Time Shifted Viewing) sadržaja meri se do nedelju dana nakon originalnog emitovanja. U Hrvatskoj udeo odložene gledanosti u ukupnoj gledanosti na populaciji starijoj od 4 godine iznosi 2%, u Srbiji 3%, a u Sloveniji 12%.
Takođe, u nekim zemljama regije dostupna je i TV gledanost koju su domaćinstva ostvarila zajedno sa svojim gostima – Guest Viewing. U Srbiji udeo gledanosti domaćinstva sa gostima iznosi 4,4% ukupne gledanosti u 2018. godini. U Hrvatskoj je Guest Viewing dostupan od 1.1.2019. te je u januaru 2019. iznosio 2,5% od ukupne gledanosti. U Sloveniji Guest Viewing je dostupan od 1.9.2018. te je u periodu 1.9.-31.12.2018. iznosio 3%.
Među najgledanijim programskim sadržajima u 2018. u regiji su utakmice svetskog fudbalskog prvenstva u Rusiji. Top 3 najgledanije utakmice po zemljama regije koje su se plasirale na završni turnir:
Prikaz redosleda programskog sadržaja prema tipologiji po zemljama:
Top 5 najvećih oglašivača prema količini oglašavanja po zemljama regije:
Posmatrajući ukupno ostvarenu količinu oglašavanja, najaktivniji sektori u regiji bili su sektor hrane i maloprodaje. Top 3 sektora po količini oglašavanja po zemlji:
Izvor: Nielsen