SVET – Globalno tržište oglašavanja poraslo je u trećem kvartalu 2012. godine, prema kvartalnom izveštaju Nielsen Global advertising trends, za 4,3 odsto u odnosu na treći kvartal 2011. godine, i to na 139 milijardi američkih dolara. Porast se najvećim delom pripisuje Olimpijskim igrama koje su veliki medijski događaj širom sveta i predsedničkim izborima u SAD-u.
Zanimljivo je da najveći rast u oglašavanju beleže bioskopi s 9,2 odsto porasta, potom internet sa 7,7 odsto pa radio sa 6,5 odsto. Oglašavanje u dnevnim novinama ima blagi rast, a pad oglašavanja beže magazini.
Uprkos porastu koji se beleži na svim kontinentima, zapadni deo Evrope nastavlja pad koji se pripisuje velikom oprezu oglašivača koji paze na marketinške budžete zbog ekonomske nestabilnosti. Prema sektorima u odnosu na razdoblje od januara do septembra 2011., u 2012. godini više od šest odsto rasta beleže telekomunikacije, mediji, automobilska industrija i roba široke potrošnje, a u padu su zdravstvene usluge i kućna tehnika.
Iako zapadna Evropa bleži prosečno 3,4-odstotni pad oglašavanja, od zemlje do zemlje rezultati se jako razlikuju. Nije neočekivano da je najnegativniji trend u Španiji (-16,2 odsto), gotovo 10 odsto manje se oglašavalo u Italiji, a u Velikoj Britaniji i Nemačkoj trend je u blagom minusu. Pozitivan trend beleži Francuska.
Izvor: Market Network