Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

NFT: Nova šansa za kompanije i agencije

Kada je u martu 2021. godine, umetnik Beeple putem aukcije prodao svoj NFT za $69.3 miliona dolara, ovaj koncept se našao u fokusu javnosti, te je uz nagli porast popularnosti ukazao i na potpuno nove horizonte u industriji komunikacija.

Šta je zapravo NFT?
NFT ili nedeljivi token, predstavlja jedinstveni oblik sadržaja najčešće u formi slike ili video zapisa, čiju autentičnost garantuje blokčejn tehnologija. To znači da ukoliko napravimo ili kupimo određeni NFT, mi zaista posedujemo original i sve dok ga imamo u svome digitalnom novčaniku, to niko ne može da nam ospori.  Radi jednostavne analogije, uzmimo primer Da Vinčijeve Mona Lize – svi znaju gde se nalazi original, pri čemu veliki broj njenih replika ni u jednom trenutku ne može da ugrozi ovu činjenicu.

Koje šanse NFT donosi agencijama i klijentima?
Usled činjenice da je svaki NFT jedinstven, postaje moguće dodeliti mu jedinstvene funkcije, koje njegovim vlasnicima donose konkretne benefite.  Danas veliki broj globalnih kompanija i brendova implementira NFT u svoje poslovanje i omogućuje kupcima potpuno novo iskustvo lojalnosti putem pogodnosti u digitalnom ali i fizičkom svetu. Popusti prilikom kupovine, pristup ekskluzivnim događajima, posebne modne linije, ograničene edicije proizvoda, ali i promocija kompanije na način koji do sada nije bio moguć, samo su deo mogućnosti koje ova tehnologija donosi, utičući na:

1) Unapređenje reputacije – U ovom trenutku, kreiranje NFT kolekcije predstavlja korak koji omogućuje da stanete rame uz rame sa kompanijama i brendovima kao što su Starbucks, Nike, Adidas, Pepsi, Wallmart i mnogi drugi, ostvarujući reputaciju lidera u primeni inovacija sa ciljem stvaranja naprednog korisničkog iskustva.

2) Unapređenje lojalnosti – Prilikom pokretanja NFT kolekcije, kompanije stvaraju osnove za razvoj posebnih zajednica korisnika i kupaca koje stvaraju dodatnu vrednost i pozitivan uticaj na poslovanje. Dok je u tradicionalnom smislu nagrađivanje lojalnosti uslovljeno redovnošću kupovine, za nagrađivanje lojalnosti u Web3 okruženju je dovoljno biti vlasnik NFT-a. Ukoliko se kolekcija adekvatno realizuje, NFT kolekcionari mogu postati brend ambasadori koji se u potpunosti identifikuju sa vrednostima kompanije, a njene ciljeve posmatraju kao zajednički interes.

3) Pozicioniranje na tržištu – Tehnologija je dokazala da napreduje brže nego što je usvajamo, a kupci kao njeni krajnji korisnici su u ovoj trci svakako u velikoj prednosti nad brendovima. Kreiranje NFT kolekcije predstavlja korak koji omogućuje već danas budete tamo gde se oni nalaze.

Odakle početi?
NFT je alat koji otvara značajne potencijale u komunikaciji.  U osnovi, sve počinje od ideje koja treba da podrži vrednosti i ciljeve vaše kompanije. Nakon toga, počinje razvoj NFT kolekcije i njenih funkcija koje će omogućiti ostvarenje gore navedenih rezultata, a potom i kreiranja zajednice aktivnih kolekcionara i korisnika.

Naravno, svaki početak otvara mnoga pitanja, a na mnoga od njih ćemo nastojati da odgovorimo u petak, 23. septembra na Weekend Media Festivalu, gde ćemo održati predavanje na temu “Kako podeliti nedeljivo – NFT na terenu komunikacijske industrije” i pojasniti kako da na jednostavan način razumemo NFT iz perspektive kompanija i agencija i napravimo prve korake ka  stvaranju naprednog potrošačkog iskustva i blagovremenog pozicioniranja u Web3 okruženju.

Autor teksta: Slađana Večerinović, Executive Director, Headmade

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!