today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Newsjacking – umetnost pogađanja pravog trenutka

Newsjacking predstavlja jednostavan marketinški princip koji podrazumeva da se određeni brend i njegove društvene mreže „zakače” za postojeći viralni trend.

Cilj je dobijanje instant pažnje, a samim tim i podizanje svesti o brendu, kao i prikupljanje reakcija i novih pratilaca. Najvažnije je brzo delovanje, odnosno da vest za koju se vezujemo bude sveža, da bude glavna tema, da se o njoj intenzivno priča. Ove teme mogu biti raznovrsne i da se razlikuju od države do države, te je važno pratiti mnogobrojne portale, vesti, sajtove kao što je Reddit, zatim društvene mreže (pre svega Twitter i Instagram), te na taj način biti u toku sa aktuelnim dešavanjima.

Sa ovakvom vrstom objava treba biti vispren, brz i kreativan, ali je od svega najvažniji tajming – post je važno okačiti u naredna 24 sata (ili manje) od izlaženja odgovarajuće vesti ili događaja za koji se vezujemo, inače on neće imati uspeha. Ilustrovaćemo to kroz post koji je proglašen za najbolji newsjacking primer ikada – u pitanju je Oreo koji je 2013. godine kada je nestala struja tokom NFL finala 2013. godine objavio sledeći post:

Kada je reč o našoj marketinškoj praksi, ovaj princip svakako je došao kasnije, ali je jasno da se danas brendovi i te kako trude da isprate trendove, kao i da to pokažu na svojim društvenim mrežama. Komentari pratilaca su uglavnom pozitivni, a reakcije mnogobrojne, što je pokazatelj da ovakav princip zaista funkcioniše. No, važno je ipak biti pažljiv, politički korektan i ne „kačiti” se za osetljive teme, a sve ostalo je dozvoljeno i pogodno za kreativna rešenja.
Tako su se, na primer, mnogobrojni postovi vezivali za poznate serije ili filmove, pa tako i poslednju sezonu popularne serije Igra prestola:

Pojedini brendovi su koristili i aktuelne kampanje koje su u datom trenutku privlačile veliku pažnju javnosti. Tako je Exit 2019 kampanja „Da li znaš odakle dolazi tvoja roba?“ dobila malo drugačiju verziju:

Takođe, važno je naglasiti da neće samo brendovi ili objekti koristiti ovaj princip za promovisanje. Često newsjacking možemo pronaći i u štampi ili na Jutjubu, gde je česta pojava da jutjuberi komentarišu aktuelne pesme, vesti ili događaje, i na taj način dobijaju nove preglede i pratioce.

Bilo kako bilo, jedno je sigurno, newsjacking zasigurno jeste veoma zgodan princip za ubrzano dobijanje pažnje i podizanje svesti o brendu, ali kao i u svemu, ne treba preterivati, već umereno i pažljivo začiniti svoj profil ponekim newsjacking postom.

Izvor: FCB Afirma

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

5,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!