Netflix spoiler bilbord – u kom grmu leži zec?

Verujem da je većini vas koji čitate ovaj tekst neko poslao Netflix: The Spoiler Bilboard kampanju. Moram priznati da sam i sama bila neko ko je prosledio link na veći broj adresa. O čemu se radi?

Krajem marta se na internetu pojavila kampanja koja ima za cilj da spreči ljude da izlaze iz kuće za vreme pandemije. Ideja kampanje je zapravo da ako već virus neće zaustaviti ljude da izlaze iz kuće, spojleri za neke od Netflix serija hoće! Dakle poruka je jednostavna – ostanite kod kuće ili ćemo vam spojlovati omiljenu seriju!

Pored, priznaću, oduševljenja idejom, pojavila se nedoumica – Zašto bi Netflix napravio takvu kampanju i u okviru videa u kom upozorava ljude da ostanu kod kuće, zapravo pokazao bilborde koji bi trebalo da ih spreče da izađu na ulicu? Takođe, kao veliki Netflixofil primetila sam da su spojleri koji se pojavljuju na bilbordima, zapravo događaji koji su se već odigrali u datim serijama. Pomislih – Ako već želite da mi spojlujete nešto, pokažite mi događaj iz epizode koja još uvek nije on-air! Pa, u kom grmu leži zec? Odgovor je jednostavan – Netflix nije imao nikakve veze sa ovom kampanjom. Zapravo, ova kampanja nikada nije ni postojala!

Tvorci ideje su studenti Seine Kongruangkit i Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo, koji pohađaju Miami Ad School Europe u Hamburgu. Kako u članku u Forbes-u navode, ideja je nastala kada su došli na Tajland i shvatili građanima nije na efikasan način predstavljen rizik i opasnost od pandemije. U intervjuu za Bored Panda, Seine navodi da su ideju predložili Netflix-u, međutim ista je odbijena. Nakon toga, u želji da svet vidi njihovu ideju i kreativnost, napravili su case koji je ubrzo postao viralan.

Kada je u pitanju sam Netflix, u nekoliko navrata su fanovima na Twitter-u odgovorili da im se ideja dopada ali #NoSpoilersFromNetflix.

Takođe, počelo je da se polemiše da li je Netflix zapravo imao benefite od studentske kampanje koja je postala viralna. Kako se u Forbsovom članku navodi, prema podacima kompanije Alphonso, od 31. januara broj jedinstvenih gledalaca je skočio za 25%. Takođe, od sredine marta, kada su pojačane karantinske mere, Netflix-ove akcije su porasle za 17%.

Možemo da pretpostavimo da je rast Netflixa u doba pandemije bio očekivan, a da li su mladi kreativci sa Spoiler Bilboard kampanjom doprineli ovom rastu, možemo samo da nagađamo!

Autor teksta: Tijana Bastašić, Strategic Planning Executive, LUNA TBWA Beograd


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari