Vest da je Netflix pokrenuo online shop sa svojim proizvodima inspirisanim filmovima i serijama koje emituje, izazvala je različite reakcije u javnosti.
Polemiše se o tome da li je reč o korišćenju logičnog potencijala za dodatnu zaradu ili je kompanija iz nekog razloga prinuđena da proširi asortiman, pod pretpostavkom da na primarnim uslugama ne zarađuje dovoljno? Suštinski, u odluci o pokretanju sopstvenog online shopa, sasvim sigurno ima i jednog i drugog.
Nužnost ili korišćenje potencijala
Prema zvaničnim podacima Netflix je u prvom kvartalu 2021. godine zabeležio rast prihoda od 24%, ali se suočio sa usporavanjem rasta broja pretplatnika tj. plaćenih pretplata što je platformu za striming sigurno učinilo zabrinutom, te dovelo do ideje o dodatnoj zaradi na nečemu za čime očigledno postoji potražnja među konzumentima. Iz kompanije su u to mogli da se uvere ne samo kroz postojeće kooperacije sa drugim brendovima, već i kroz činjenicu da se veliki broj proizvoda inspirisanih njihovom serijom Tiger King prodaje na Etsyju bez Netflixovog blagoslova.
Ulazeći direktno u e-commerce prostor, Netflix pokazuje da platforma dobro osluškuje nove tokove prihoda u digitalnom svetu, jer je glavni trend iz doba pandemije poduhvat kojim se povezuju brend i e-commerce.
Šta Netflix prodaje?
Najpre, treba skrenuti pažnju, ukoliko ima onih koji to ne znaju, da je Netflix i pre pokretanja sopstvenog online shopa imao konzumerističke proizvode plasirane kroz različite vidove kooperacija sa svojim partnerima kao što su Target, Walmart, Amazon, H&M i Sephora.
Ono što Netflix prodaje u okviru svoje e-commerce prodavnice, kako poručuju iz same kompanije jesu pažljivo odabrani i visokokvalitetni odevni predmeti, najčešće majice, dukserice i kačketi, kao i razni lajfstajl gedžeti.
Svi proizvodi koje Netflix ovim putem distribuira su ograničene serije, čime se daje dodatna vrednost proizvodu i pokazuje da kompanija očekuje dobru zaradu iz tog izvora.
Vrtoglavi rast e-commerca
Sudeći po zvaničnim statistikama o tome kako su se e-commerce i retail promenili 2020. godine, pomak je bio vrlo dramatičan jer su potrošači toliko ubrzano povećavali obim kupovine putem Interneta, da se u tri meseca dogodio porast prodaje ekvivalentan petogodišnjem periodu pre korone.
Tako neverovatan rast mogućnosti za instant zaradu doveo je do toga da su se mnogi izdavači i mediji, pa čak i striming platforme, prilagodili novom trendu u biznisu. Pokretanje online prodavnice sa brendiranom robom jedan je od najboljih načina da brend koji je već pozicioniran u nekom drugom smislu, dodatno zaradi u ekonomski teškim trenucima, ali i da podigne vrednost brenda samog po sebi.
Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Kliping Beograd.
Autor teksta: Kliping Beograd