Neprecizni brifovi klijenata izluđuju agencije

Petina agencija je ove godine imala iskustvo sa loše pripremljenim kreativnim pičevima, pri čemu im najveće glavobolje zadaju neprecizni brifovi koje pripremaju klijenti, pokazuje istraživanje britanskog Insiutute Practitioners in Advertising.
U kvartalnom istraživanju o praksi na području kreativnih pičeva učestvovalo je 166 predstavnika agencija koje su članice britanskog Instituta za oglašivačke praktičare (IPA). Prema IPA izveštaju u protekla tri kvartala skoro dve trećine ispitanika (63 odsto), bilo je zadovoljno pičevima, pri čemu je njih 10 odsto dalo odličnu ocenu. Čak 23 odsto ispitanika reklo je da su pičevi bili vrlo dobri, a 30 odsto da su dobri. Petina anketiranih je takmičarski postupak ocenila lošim ili vrlo lošim. Narednih 12 odsto ispitanika je smatralo da je postupak sproveden na odgovarajući način, dok je njih 5 odsto izjavilo da nije bilo niti dobro niti loše.
Istraživanje je u prvi plan izbacilo i nekoliko ključnih tačaka po kojim se dobri pičevi razlikuju od loših. Najaktuelnije pitanje je još uvek klijentov brif. Od onih predstavnika agencija, koji su naveli negativno iskustvo sa pičevima, samo njih 9 odsto je ocenilo da je brif dobro pripremljen, što ja 60 odsto manje nego kod onih koji su imali pozitivno iskustvo s konkursom. Među lošim tačkama agencije navode i prve sastanke s klijentom i povratne informacije od strane klijenata na tim sastancima.
„Mnogo još posla treba obaviti kako bismo mogli obezbediti najbolje prakse i kako bismo izbegli nepotrebne i suvišne aktivnosti,“ kaže Cormac Loughran, direktor marketinga u britanskoj agenciji Aegis Media, koji je ujedno i potpredsednik IPA za nove poslove i marketing.

Izvor: Marketing magazin


Oceni tekst

1,00 od 5
Loading...

Komentari