Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Neophodno uzajamno poštovanje kompanija i agencija!

Jelena Ivanović, izvršna direktorka IAA Srbija, specijalno za Marketing mrežu govori o nedavno objavljenom Vodiču za pitcheve, kao i zašto je važno i za kompaniju i za agenciju da „igra po pravilima“.

IAA Srbija identifikovala je temu pitcheva kao jednu od najvažnijih kada je u pitanju podizanje standarda u struci. Kako biste ocenili trenutno stanje u struci kada govorimo o pitchevima?
Tako je. Pitchevi su godinama unazad tema o kojoj se u struci dosta priča. Često je to veoma argumentovano, ali još češće rekla bih, sa mnogo strasti. Strast je dobra i poželjna u našem poslu, ali ih je u ovom konkretnom slučaju trebalo smiriti, sesti i porazgovarati – šta i kako dalje? IAA je tripartitna asocijacija (okuplja predstavnike oglašivača, agencija i medija), pa je bilo prirodno da mi budemo organizatori panela na temu pitcheva prošle godine, a onda i da na osnovu zaključaka sa ovog skupa, sastavimo Vodič za pitcheve. Takođe, jedan od osnovnih ciljeva Asocijacije je rad na podizanju standarda u struci. Kada je reč o trenutnom stanju u ovoj oblasti, čini mi se da ona ne može posmatrati izdvojeno od opšteg stanja struke. To je samo jedan njen segment koji je nedovoljno uređen, na momente I sasvim haotičan. Imam običaj da citiram rečenicu iz Proklete avlije “Nema nevinih”. Ne samo u vezi sa ovim pitanjem, mogla bi da se odnosi na mnogo toga oko nas i na nas same. Ipak, od osvrtanja i pretresanja prošlosti i pojedinačnih slučajeva nema mnogo vajde. Zato smo se okrenuli ka budućnosti i napisali Vodič.

Nedavno ste objavili Vodič za pitcheve. Koje oblasti on uređuje, koji je osnovni cilj ovog dokumenta i u kojoj meri je on obavezujuć za struku?
Vodič predstavlja skup preporuka za raspisivanje, vođenje i zaključenje pitcha. Obuhvata sve važne segmente ovog procesa: Pripremu pitcha, Otvaranje pitch procesa, Formiranje šire i uže liste agencija učesnika, Brif, Pitanje plaćanja nadoknade za izlazak na pitcheve, Osnovne principe efikasnog pitch procesa. Oslanja se na najznačajniji međunarodni document koji uređuje ovu oblast – WFA/EACA Guideliness on Client-Agency Relations and Best Practice in the Pitch Process. Sam naziv dokumenta – Vodič, ukazuje na njegovu prirodu. Njegov cilj je da edukuje učesnike pitcha kako da optimizuju svoj učinak. To se odnosi i na oglašivače I na agencije. Njime struka pokazuje svoju zrelost i posvećenost unapređenju. Nije poenta nametanje pravila I kažnjavanje, već prepoznavanje zajedničkog, a u okviru njega I pojedinačnog interesa.

Očekujete li da će se kompanije i agencije pridržavati ovih preporuke i imate li informacije kako su slični vodiči zaživeli u regionu?
Uzdam se u zdrav razum. Vodič postoji da bi pomogao svim stranama koje učestvuju na pitchevima. Nije navijački, ne zastupa i ne promoviše interese jednih na štetu drugih. On pomaže da pitch postane efikasniji proces, da se dobije što bolji rezultat u smislu komunikacija i brendova. Praksa u drugim zemljama, delom i u okruženju, pokazala je da je to dobar put za sve učesnike. Naravno, potrebno je vreme da zaživi, da se prepoznaju njegove vrednosti i da se uvede u praksu. To će se i dogoditi kada ga svi, ili barem većina, usvoji kao pomoćno sredstvo, neku vrsta uputstva prilikom organizovanja i učestvovanja na pitchevima. Od našeg članstva očekujemo da budu neka vrsta promotera Vodiča u svojim kompanijama/agencijama, s obzirom da su članovi IAA pojedinci. Takva uloga njima ne bi trebalo da bude strana, jer Asocijacija okuplja profesionalce, one koji su među najboljima u svom poslu.

Zašto je važno i za kompaniju i za agenciju da „igra po pravilima“?
Važno je jer odnos između kompanija i agencija mora podrazumevati uzajamno poštovanje. A nema poštovanja, a ni kvalitetnog odnosa bez “igranja po pravilima”. Transparentnost međusobnog odnosa i samog pitcha, poštovanje autorskih prava, ispunjavanje dogovorenog predstavljaju temelj “Igre po pravilima”.

Kakvi su planovi IAA Srbije za naredni period?
Ova godina je zaista važna za IAA Srbija. Pored Vodiča za pičeve i drugih aktivnosti, pre svega u oblasti samoregulative i regulative, nedavno je naš Mladi profesionalac – Đorđe Janković, dobio svetsko IAA priznanje IAA Inspire Award – Young Leader. To priznanje je prvi put došlo u Srbiju. Predstoji nam veliki događaj 12. i 13. juna u Hotelu Crowne Plaza. Posle nekoliko decenija bićemo domaćini IAA Europe konferencije. Prvi dan je rezervisan za predavanja svetskih stručnjaka i Redovnu izbornu skupštinu, a drugi za interne sastanke predstavnika evropskih IAA Chaptera. U Beograd će doći, pored nacionalnih predsednika i direktora, svetski predsednik IAA – Faris Abouhamad i evropski direktor IAA – Pawel Kowalewski. IAA Global nam je izborom Beograda za mesto sastanka ukazao poverenje i poštovanje za sve ono što radimo. Bila bih neiskrena ako bih rekla da se zbog toga ne osećamo dobro. Ova dva dana knferencije će poslati poruku da je IAA Srbija ravnopravan i važan član IAA Europe I IAA Global. Takođe, pokazaće da je struka, i pored brojnih otežavajućih okolnosti, kompaktna i okrenuta budućnosti.

Autor: Ivana Parčetić Mitić

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!