today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Nema više besplatnog ručka na Facebooku!

Ukoliko ste administrator neke facebook stranice, sigurno ste mogli da primetite još s kraja 2013. godine kako vaše postove više ne lajkuje isti broj ljudi, odnosno kako je reach vaših objava znatno opao. Epilog je bio taj da je krajem 2014. Facebook odlučio da potpuno ukine prirodni reach postova, koji je počeo da se primenjuje od januara 2015. To u prevodu znači da ukoliko nemate atraktivan sadržaj, a želite da ga vidi veći broj lajkera, morate da uložite u oglašavanje.

Zbog čega se Facebook odlučio na ovakav potez?
Na polju komunikacija, uvek se težilo originalnosti, odstupanju iz šablona, atraktivnosti odnosno težnji da budeš drugačiji od drugih kako bi bio primećen. Nakon određenog vremena i ispoljene kreativnosti, dođe i faza kada se sadržaj kopira, ponavlja i nakon nekog vremena provedenog na platformi shvatite da je svaki drug post sličan. Upravo je to facebook hteo da spreči. Da sadržaj na news feedu ne bude identičan i dosadan, da to ne budu samo kuce i mace, već da sadržaj koji postavite ima svoju vrednost, odnosno karakteristiku deljivosti. To se može primetiti kada objavite post koji sadrži relevantne/zanimljive informacije za vaše fanove, reach se povećava zbog klikova, lajkova, deljenja.

Npr, na facebook stranici kompanije koja se bavi energetskom efikasnošću – Schneider Electric, lajkere će zanimati funkcionalnost proizvoda, ušteda energije i tu će pre ići edukativniji i informativan sadržaj. S tim u vezi, na stranici se objavljuju funkcionalnosti i dizajn utičnica i prekidača, saveti za korišćenje sunčeve energije, energije vode, odnosno komunicira se konkurs za izradu Android aplikacije sa temom energetkse efikasnosti kao cilj za podsticaj i edukaciju studenata. Sa druge strane, lanac restorana ili brend grickalica će imati zabavniji, lepršaviji sadržaj, shodno strukturi njihovih lajkera. Pa tako McDonald’s postavlja zanimljive ilustracije sa svojim prozivodima, uz komentar koji poziva na interakciju, a za vreme Svetskog prvenstva u fudbalu kreirani su video klipovi sa postizanjem golova, gde su u ulozi fudbalera bili krompirići. Facebook jednostavno želi da se korisnici što više zadrže na njihovoj platformi zbog objava koje će im biti korisne.

Ceo tekst pročitajte na sajtu agencije Chapter 4.

Autor: Danko Gojak

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!