Negativan uticaj COVID-19 na agencije za tržišne komunikacije

U nastavku objavljujemo rezultate poslovanja agencija za tržišne komunikacije u Srbiji za 2020. godinu, a u okviru studije Agency Report.

MMS COMMUNICATIONS/PUBLICIS ONE nalazi se na samom vrhu liste po poslovnom prihodu i na trećem mestu po neto dobiti. Ova agencija je u 2020. godini zabeležila pad poslovnog prihoda za 9,46%, rast neto dobiti za 14,67% i pad broja zaposlenih za 10,20%. Takođe, treba napomenuti da u je u Agenciji za privredne registre Republike Srbije MMS Communications registrovan kao pravno lice u okviru koga posluje sedam ogranaka, među kojima su i agencije Leo Burnett i Saatchi&Saatchi.

Na drugom mestu po poslovnom prihodu i na desetom po neto dobiti nalazi se agencija NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY. Ova agencija zabeležila je u 2020. pad po svim finansijskim parametrima – 37,59% po poslovnom prihodu, 31,98% po neto dobiti, a uvećali su tim za 3,95%.

Na trećem mestu po poslovnom prihodu i sedmom po neto dobiti nalazi se agencija REAL GRUPA RGS. Ova agencija je u 2020. zabeležila rast poslovnog prihoda od 16,56%, rast neto dobiti za 44,23% i rast broja zaposlenih za 33,33%.

Četvrto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji MCCANN BEOGRAD. Ova agencija zabeležila je u 2020. godini pad po oba finansijska paramentra – poslovni prihodi opali su za 31,45%, a neto dobit za 209,58%. Broj zaposlenih opao je za 1,32%.

Peto mesto po poslovnom prihodu pripalo je agenciji OVATION BBDO, koja je zabeležila pad od 20,40%. Neto dobit opala je za 7,61%, ali je broj zaposlenih ostao isti kao i u 2019.

U TOP 10 agencija po poslovnom prihodu iz 2020. godine nalaze se i agencije: Fullhouse Ogilvy, Smart Vision, T&T Brand Factory, Executive Group i Open Mind. Na samom vrhu liste po neto dobiti, drugu godinu za redom, našla se agencija Open Mind, sa rastom od 35,5% u odnosu na 2019. godinu.

U Agenciji za privredne registre Republike Srbije registrovano je ukupno 135 pravnih lica koja se primarno bave tržišnim komunikacijama (nudeći, pre svega, uslugu integrisanih komunikacija).

Ukupan poslovni prihod agencija za tržišne komunikacije u 2020. opao je za 13,88%, kao i neto dobit za 2,66%. Broj zaposlenih u agencijama za tržišne komunikacije porastao je za 2,83%.

Nakon poslovno veoma uspešne 2019, prošla godina donela je hladan tuš za veliki broj agencija za tržišne komunikacije u Srbiji. Pad prihoda, ali i dobiti, rezultat je zamrzavanja budžeta klijenata usled COVID-19 krize. Prognoze su bile da će pad biti još veći, ali je Q4 prošle godine ipak dao nadu za brži oporavak.

Uporedne rang liste sa finansijskim rezultatima za ovu grupaciju agencija možete pogledati na sajtu http://adwork.network/agency-report

Napomena: Za analizu su korišćeni javno dostupni podaci pravnih lica, a koji su objavljeni na sajtu Agencije za privredne registre Republike Srbije.


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari