(Ne) želim da tetoviram vaš brend!

Da li ste nekada razmišljali o tome da prodate deo svoje kože nekom brendu kao oglasni prostor? Dobro ste pročitali, sa tom prodajom postajete takozvani „hodajući bilbord“. Influenseri „od usta do usta“ su davno otišli u zaborav, sada na scenu stupaju oni nešto smeliji i moderniji sa slikama na sebi.

Advertajzing agencije u saradnji sa brendovima uvek traže nove medije za postavljanje reklama. Tako da je jedan od tih pristupa tetoviranje. Po dogovoru, tetovaža može biti privremena ili trajna i na određenom delu kože o kome se dogovara.

Par informacija za sve zainteresovane. Na internetu postoje sajtovi na koje se zvanično možete registrovati za ovaj vid reklamiranja. Ostavite svoje lične podatke, neki kratki opis vas i vaše kože. (?!) Nakon toga zainteresovani brendovi vas mogu u svakom trenutku kontaktirati za saradnju. Oni, zajedno sa svojim stručnim timom, biraju ljude i na tim ljudima, uz njihovu saglasnost, deo tela na kome će tetovaža biti najprikladnija. Zarada je skroz pristojna i kreće se od 100 $ pa sve do 500.000 $. Srećno svima!

Dok sam istraživala ovu temu, naišla sam zaista na puno „bizarnih“ primera. Od tetoviranja porno sajtova na licu, preko velikih kozmetičkih kuća na raznim delovima tela. Bilo je tu i primera manjih firmi koje su se pokušale probiti na veliko tržište uz neobičan marketinški trik. Taj princip reklamiranja je krenuo još 2005. Međutim, prošle godine jedna reklama je vratila puni sjaj ovoj ideji.

Svi ste sigurno videli reklamu za Jagermeister „Hunt or be hunted“. Prva „stop motion“ reklama urađena sa tetovažama. Na njoj su radili vrhunski tattoo umetnici iz Španije, kao i odličan tim reditelja, producenata, direktora fotografije, animatora, art direktora, itd. Za izradu je bilo potrebno ni manje ni više nego 100 ljudi, jedan čovek = jedan frejm. Izgledalo je kao nešto nemoguće. Međutim na prvi kasting se prijavilo 1500 ljudi. Da naglasim samo to da se ovaj put tetoviranje nije naplaćivalo ni u jednom smeru. Svi su želeli da budu deo neke nove istorije. Neke od izjava su fascinantne. Jedna od učesnica je rekla da želi pričati svojoj deci, svojim unucima i celoj svojoj porodici kako je deo jednog video projekta koji će ostati zauvek. Drugi učesnik je imao drugačiji motiv i hteo je da deli nešto sa skroz nepoznatim ljudima, za njega je to romantično. Nešto kao veridbe jednih za druge.

Motivi su različiti, moje lično mišljenje je da su sve slike iz ove reklame fenomenalne, ali na tom nivou, crteža. Međutim, za sve one koji se u ovom trenutku premišljaju da prodaju deo svoje kože nekom od brendova, savetovala bih da nađu bolji način zarade. To je trajni marker određene firme na vama. Ako malo bolje pogledamo, mi jesmo svakodnevni ambasadori određenih brendova. Skoro u svakom trenutku, u toku samo jednog dana, na sebi imamo nekoliko marki. Da krenemo od kozmetike, garderobe, obuće, nakita, itd… Da li je onda zaista potrebno da i ispod svih tih marki prodamo deo svog tela nekom drugom u svrhu reklamiranja? Da li zaista toliko volimo neki brend da stoji pored portreta roditelja ili imena dece?

Lično sam veliki ljubitelj tetovaža i na sebi imam nekoliko, za mene, divnih slika.
Jedna od tih sličica jeste simbol umetničkog projekta na kome radim. Ne mislim da sam sa tim završila (mama ako ovo čitaš, izvini). Međutim, da li bih prodala svoju kožu kao oglasni prostor – verovatno ne bih. Ako neko zaista ima petlju to da uradi i smatra da je to njegov lični izraz prema bilo kom aspektu ovog vida marketinga, samo napred. Što se mene tiče, „not my cup of tea“.

Piše: Kristina Jovanović, Art Director agencije McCann Beograd


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari