today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Native oglasima ne varamo potrošače!

REGION – „Native oglašavanje postoji već deset godina i dodatno se razvija i tu nema kontroverzi. Reč je o kvalitetnom sadržaju koji je jasno označen i nema zavaravanja potrošača“, ocenila je Branka Bajt, direktorka Tportala na panelu Native Advertising – To Be or Not to Be, koji je održan na 9. Weekend Media Festivalu.

Raspravu među panelistima izazvala su ključna zakonodavna i etička pitanja koja su ista u celom svetu – označavanje i jasno odvajanje native oglasa od redovnog sadržaja na nekoj platformi i ko radi native oglase u redakcijama, dakle novinari, posebni sektori ili agencije.

Kamilo Antolović, sudski veštak za oglašavanje, žestoko je zagovarao striktno poštovanje zakonodavnog okvira i samoregulaciju tržišta.

„U Hrvatskoj više od 60 zakona i 500 regulativa na neki način obuhvata oglašavanje jer svaka delatnost koja je na neki način regulisana zakonom ima članak koji se odnosi na oglašavanje. Na native se gleda kao na spasonosno rešenje, a moja iskustva pokazuju da ljudi ne razumeju šta je native“, pojasnio je Antolović.

Među ključnim je pitanjima i kako meriti efikasnost native oglašavanja jer većina medija još uvek nema kvalitetnu metriku. „Naš native ima različite formate sadržaja. Nema klijenta koji nije kupio native iako je skup jer je to sadržaj koji je trajan“, kazala je Bajt.

Osnivač i glavni urednik Netokracije Ivan Brezak Brkan i sam piše native tekstove, kao i ostali iz njegove redakcije i to je, tvrdi, prednost u pozicioniranju prema oglašivačima jer će pisati i objavljivati native sadržaj samo ako u njega veruju.

„Native je sadržaj, a ako ćete verovati sadržaju, morate verovati autoru. Zato anonimnost nema smisla, tekstovi trebaju biti potpisani“, tvrdi Brezak Brkan.

Ivica Žigić, direktor korporativnih komunikacija HEP-a, pojasnio je da u toj kompaniji native oglašavanje koriste poslednje dve godine.

„Native je prepoznat kao dobra platforma za prezentaciju sadržaja i priča iz HEP-a jer smo pokazali da HEP nisu samo oni koji vam prodaju struju i šalju račune već i ljudi koji reskiraju svoje živote“, dodao je Žigić koji misli da nema ništa sporno jer je takav oglasni sadržaj označen i korisniku je jasno to ga komunicira.

Kad je reč o daljem razvoju native oglašavanja u Hrvatskoj učesnici panela su zaključili su da će potražnja i dalje rasti. Iako su procene različite, globalna istraživanja pokazuju da će native do 2018. godine dosegnuti trećinu oglasnog tržišta.

Ove godine 10. Weekend Media Festival biće održan od 21. do 24. septembra u staroj Fabrici duvana u Rovinju.

Više informacija pronađite OVDE.

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!