Native Advertising kampanja – garantovani put do uspeha

Native advertising se pokazao kao jedan od najboljih načina da se, kroz pravu džunglu informacija i različitih sadržaja na internetu, vaša poruka probije do željene ciljne grupe.

Ova vrsta oglašavanja podrazumeva plasiranje tekstova i informacija, vizuala koji se na prirodan (native) način uklapaju u ostale sadržaje na platformi koju smo odabrali. Oni se uklapaju i po izgledu, po stilu pisanja i na svaki drugi način, zadobijajući tako poverenje publike tog sajta. Bitno je dati čitaocima korisne informacije, zadržati im pažnju, predočiti im nove činjenice koje bi ih mogle zanimati. Kada uzmemo u obzir da je ljudska pažnja na portalima skraćena na svega 3 sekunde (thumb attention), shvatamo važnost dobrog copywrittinga, pisanja naslova i tekstova u kojima se nalaze ključne reči, važne za klijenta ili brend, koje će staviti sadržaj u vrh pretrage na internetu.

Takođe je bitno da pišemo baš za u platformu/portal – da umemo da priđemo čitaocima tog medija na njima blizak način. Primer: Telegraf.rs

Čitaoci portala više ne žele da im konzumiranje sadržaja (tekst, video) prekidaju reklame i da sa strane trepću napadni baneri i poruke. Procenat korisnika programa koji blokiraju reklame (Ad blocker-a i Banner Blinder-a) stalno je u porastu, sada ih je već 60%, tako da je zanimljiv i informativan tekst jedini način da se probijete do svoje publike. Upotrebom zanimljivog videa ili infografika povećavamo interakciju čitalaca sa porukom koju brend/klijent šalje. Storytelling (pričanje priča) je uvek pobednička opcija.

Kako uspešno realizovati native kampanju
Jednu od najnovijih native kampanja realizovali smo za Hemofarm Fondaciju i projekat „Na kafi sa psihologom“. Projekat, koji se sprovodio tokom aprila i maja, imao je za cilj da utiče na svest šire javnosti da se o mentalnom zdravlju mora brinuti jednako kao o fizičkom, kao i da tegobe u vezi sa mentalnim zdravljem nisu lična slabost, već zdravstveni problem za koji postoji adekvatno rešenje ako se na vreme potraži stručna pomoć. U okviru projekta govorilo se na različite teme – depresija, stres na poslu, karijera vs. porodica, bolest, sterilitet, razvod, zavisnost svih vrsta, posebno alkoholizam i kako ograničiti deci upotrebu elektronskih uređaja.

Partner na projektu je bio Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u Beogradu, a na svim tribinama učestvovali su eminentni psiholozi i psihijatri, osobe kojima je u jednom trenutku bila potrebna pomoć stručnjaka i poznate ličnosti koje su govorile o svojim iskustvima, a publika je aktivno učestvovala u svim razgovorima.

Kako bismo uticali na javnost, odlučili smo se da priče sa tribina plasiramo putem Native kampanje, kako bismo ukazali na važnost prevencije i stručnu podršku pri očuvanju mentalnog zdravlja. Za objave smo odabrali jedan od najčitanijih Premium portala – Telegraf.rs. Kako bismo došli do što većeg broja čitalaca koje interesuju teme mentalnog zdravlja, koristili smo Native oglase na Midas mreži portala, vidžet koji se nalazi ispod tekstova na preko 80 sajtova.

Analitika sve govori
Čitanost tekstova je bila neverovatna, što nam govori da je većini naših građana potrebna ovakva vrsta informacija i razgovor sa stručnjacima, kada se nađu u problemu. Najčitaniji su bili Native tekstovi na teme razvoda i zavisnosti svih vrsta, posebno alkoholizma. Ukupno je ove teme pročitalo preko 26.000 ljudi, a da su zaista pročitali tekstove govori podatak da je prosečno zadržavanje n a samom tekstu bilo 2:15 minuta.

Native oglasi sa svakom od osam tema, koji su vodili ili na tekst ili na internet stranicu Hemofarm Fondacije, prikazali su se ljudima preko 11,8 miliona puta, a informacije je ovim putem pročitalo preko 13.000 ljudi.

Autor teksta: Dejana Videnovic, Native Advertising Manager, Represent Communications


Oceni tekst

1,00 od 5
Loading...

Komentari