Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

OGLAŠAVANJE

spot_img

ISPRATI

Nastavlja se agonija hrvatskih novinskih izdavača

REGION – Osim 24 sata, nijedan drugi dnevni list u Hrvatskoj neće 2013. pamtiti po dobru, piše Tportal. 24 sata u 2013. povećao je prihode za 7,4 posto na oko 34,4 miliona evra, a prema podacima portala Poslovna Hrvatska, ostvario je i dobit od oko 2 miliona evra.
Daleko je to od najboljih vremena kada je dobit bila i viša od 6,6 miliona evra, ali ako se uzme u obzir to da su 2012. završili s minusom od 171 hiljada evra, može se reći da je iza 24sata vrlo uspešna godina, piše Tportal.
Večernji list, takođe u vlasništvu austrijske Styrije, nastavio je s negativnim trendom kad se gledaju prihodi koji su u konstantnom padu od početka krize. Lani je Večernjak prihodovao 26,6 miliona evra (-4 posto), a pre četiri godine ta je brojka bila veća za čak 11,4 miliona evra. Zahvaljujući snažnom rezanju poslovnih rashoda za 3,67 miliona evra, Večernji list prošlu je godinu završio s neto dobiti od 515 hiljada evra, a godinu ranije bio u gubitku 2 miliona evra.
Kompanija EPH Media, izdavač Jutarnjeg lista, Globusa i Forbesa, lani je imala osetan pad prihoda te je poslovala s gubitkom. Od 2010., prodaja novina i oglasa sve je manja. Prošle godine, prihodi su bili 23,5 miliona evra (-11,7 posto), a gubitak je iznosio 647 hiljada evra.
Krajem jula 2013., nad EPH-om je otvoren postupak predstečajne nagodbe. Poverioci su prihvatili plan restrukturiranja i sad se čeka potpisivanje ugovora. Kad se to desi, većinski vlasnik EPH-a postaće, o čemu je tportal pisao, advokat Marijan Hanžeković koji je otkupio 90 posto udela koji je u EPH-u imala banka Hypo.
Slobodna Dalmacija u sve je većim problemima. Lanjski prihod od 17,3 miliona evra gotovo je za 13,2 miliona evra manji nego što je ostvareno pre četiri godine. U odnosu na 2012., prihod je pao za sedam posto, a rashodi se povećali za čak +46 posto što je dovelo do rekordnog gubitka od 10,7 milion evra.
Uprava Slobodne Dalmacije u konsolidovanom finansijskom izveštaju navodi kako je gubitak rezultat otpisa potraživanja u predstečajnoj nagodbi prema društvima grupe EPH, troška izgubljenog sudskog spora s Jadrantekstilom i usklađivanja vrednosti zgrade u Splitu na adresi Hrvatske ratne mornarice 4.
Prihodi su pali i Novom listu, i to za sedam posto, na 12,8 milona evra čime je nastavljen dugogodišnji negativan niz. Rečke novine vratile su se i lošoj navici poslovanja u gubitku; lani im je minus bio 673 hiljada evra, a godinu pre ostvarile su dobit od 330 hiljada evra. Budući da su im rashodi ostali isti, može se zaključiti da je gubitak posledica pada broja prodatih novina i oglasa.
Kad je reč o tiražama, podataci ABC Hrvatska, agencije koja procenjuje tiraže štampe u saradnji s izdavačima, agencijama i oglašivačima, od dnevnih listova prate tiraže 24sata, Jutarnjeg lista i Večernjeg lista.
24 sata pre dve godine imala su prosečni tiraž od oko 130.000 prodatih primeraka, a sad je on ispod 110.000. Jutarnji list sa oko 60.000 pao je ispod 50.000, a Večernji list sa 65.000 na oko 60.000 prodatih primeraka dnevno.

Izvor: Tportal

OGLAŠAVANJE

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!