today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Najnovije Dentsu Ad Spend Predikcije za 2023.

REGION – Prema najnovijem izveštaju Dentsu Global Ad Spend Predikcije, predviđa se da će ulaganja u oglašavanje porasti za 3,3% na globalnom nivou u 2023. Sveukupno, predviđenih 727,9 milijardi američkih dolara biće potrošeno u celom svetu do kraja godine, prema ovom polugodišnjem izveštaju.

Prilagođene dentsu globalne Ad Spend predikcije za 2023. ukazuju na kontinuirani rast, iako nešto niži u odnosu na 3,5% predviđenih u izveštaju iz decembra 2022., najvećim delom zbog makroekonomske situacije. Izveštaj, takođe, pokazuje rast podstaknut inflacijom cena medija, a ne povećanim opsegom oglašavanja, pri čemu se očekuje da će potrošnja na oglašavanje po stalnim cenama lagano pasti, uz smanjenje od –0,6% na godišnjem nivou.

Međutim, globalni izgledi, prema predviđanjima dentsu stručnjaka za gotovo 60 tržišta, pozitivniji su, a potrošnja će se ubrzati u 2024., a očekuje se porast za 4,7% i doseg od 762,5 milijardi USD. Ova povećana potrošnja na oglase podstaknuta je velikim sportskim i društvenim događajima kao što su UEFA Evropsko prvenstvo i predsednički izbori u SAD-u.

U 2023. digital će nastaviti rasti, ali u nekarakterističnom jednocifrenom porastu (7,8%), što se dogodilo samo dva puta u poslednjih 20 godina: 2009. (posledice finansijske krize) i 2020. (pandemija COVID-19). Gledajući unapred, očekuje se da će jednocifren rast u digitalu postati norma, sa prilično doslednim povećanjem iz godine u godinu za 2024. i 2025. (oko 26 milijardi USD), u pozadini od oko 60% ukupnog tržišnog udela.

Očekuje se da će digitalna potrošnja dosegnuti 424,3 milijarde USD do kraja 2023., što će činiti 58,3% ukupne potrošnje na oglašavanje, a dodatno će se povećati na 59,1% u 2024. i 60,3% u 2025. Očekuje se da će digitalne kategorije u nastajanju nastaviti sa visokim rastom u 2023., poput maloprodajnih medija (18,0%) i povezane televizije (15,2%). Sklonost programatskoj kupovini, takođe je u porastu, sa predviđanjem da će se potrošnja na oglašavanje koja se sprovodi programatski povećati za 14,4%, kako bi dosegla 71,4% udela digitalne potrošnje u 2023.

Iz perspektive kanala, predviđanja dentsu Global Ad Spend izveštaja za 2023. sada pokazuju mešovitu prognozu sa možda najvećim padom potrošnje na televizijske oglase za ovu godinu. Očekuje se da će potrošnja na TV oglase pasti za -3,1%, na ukupno 170,2 milijarde USD do kraja godine, što se samo po sebi čini kao privremeni zastoj u uobičajenom uzlaznom trendu potrošnje, sa povratkom pozitivnog rasta od 2024.

Osim izdataka za štampane oglase, koji nastavljaju padati (-4,8 %), ostali medijski kanali drže se na poziciji, sa porastom iz godine u godinu za Out-of-Home (+3,8%), bioskope (+2,1 %) i audio (+0,8 %). Ovaj obrazac potrošnje, temeljen na našim dugoročnim ekstrapolacijama, mogao bi dovesti do toga da Out-of-Home nadmaši potrošnju i postane treći najpopularniji format, negde tokom 2026.

Izveštaj se može besplatno preuzeti ovde: https://insight.dentsu.com/ad-spend-may-2023/.

Izvor: HURA

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!