Nagrade nisu presudne klijentima

Suština marketinga su kreativna rešenja koja za rezultat imaju zadovoljne potrošača i bolje poslovne rezultate klijenata, rekao je Adrian Botan, jedan od najnagrađivanijih kreativaca na starom kontinentu i potpredsednik “McCann Worldgroup” za kreativni razvoj za centralnu i istočnu Evropu, prilikom prve posete agenciji “McCann Beograd”. Sa ove pozicije, zadatak mu je da unapređuje kreativni rad u ovom delu Evrope, u čemu će verujemo Adrian Botan biti uspešan, sa obzirom na to da je upravo on postavio Rumuniju na kreativnu mapu sveta kampanjama za brendove kao što su “Maggi”, “Rom”, “Vodafone”, “Bite”, “Coca Cola” i mnoge druge. Jedan od najuspešnijih kreativnih direktora u Evropi Adrian Botan specijalno za Marketing mrežu govori koliko su nagrade značajne, zašto je digitalni marketing važan za današnjeg potrošače, ali i ocenjuje kreativnu scenu u Srbiji.

Vašom zaslugom agencija “McCann Bukurešt” dobila je najznačajnije nagrade iz oblasti advertajzinga, Grand Prix iz Kana. Kako biste poredili tržište advertajzinga u Srbiji sa onim u Vašoj zemlji?
Glavna paralela je u tome da ljudi misle da se mnogo razlikuju, a istina je da su vrlo slični. Ovu pojavu sam uočio u svim zemljama regiona. Zanimljiva mi je ta stalna potreba za isticanjem različitosti. Mislim da mnogo možemo da naučimo jedni od drugih, a prihvatanje te činjenice će doneti razmenu ideja i brži napredak. Pre petnaest godina bio sam u Portorožu na festivalu Golden drum. Sećam se koliko sam bio oduševljen kvalitetom dizajna i art direkcije u vašem regionu. Čak i u Rumuniji neki od najboljih art direktora bili su iz Srbije.

Prvi ste kreativac koji je doneo kanski “Gran Prix” iza Gvozdene zavese. Kako je to uticalo na život agencije, posebno na saradnju sa klijentima?
Nagrade nisu presudne klijentima. Kreativci treba da učine da posao koji imaju sa klijentom raste zahvaljujući spektakularnim rešenjima. Jednostavno, budite kreativni. To je ono što je suština marketinga.

Pozicija na kojoj se nalazite podrazumeva da unapređujete i ocenjujete kreativni rad u centralnoj i istočnoj Evropi. Kako gledate na kreativnu scenu u Srbiji, posebno na McCann?
Radeći sa kolegama iz “McCann Grupe”, koja okuplja agencije u osam zemalja jugoistočne Evrope, mogu da punim pravom da kažem da su to neki od najkreativnijih pojedinaca sa kojima sam sarađivao. Mislim da smelost u kreativnim idejama, na žalost, često nije praćena i hrabrošću klijenata da takva rešenje prihvate. Ipak, raduje me što se poslednjih godina situacija i u tom pogledu menja. Zadatak mi je i želim da pomognem razvoju, povezivanju i stvaranju osećaja kreativne pripadnosti celog regiona, pre svega koristeći nove medije. Kreativna industrija u regionu ima veliki potencijal da kao takva postane prepoznata u svetu i da u budućnosti postane vodeći region kada je kreativnost u pitanju. Moj zadatak pre svega je da izgradim kreativnu kulturu unutar svih naših agencija u centralnoj i istočnoj Evropi, znači da učinim kreativni preporod uz nadu da se uspesi agencije “McCann” u Bukureštu mogu preneti na ceo region, a zatim i da ga učini prepoznatljivim u svetu, kao što je to slučaj sa Latinskom Amerikom danas.

Kako gledate na značaj marketinga u digitalnim medijima iz ugla današnjeg potrošača?
Nema dileme o značaju digitalnih medija za potrošače – oni su ti koji danas upravljaju njima. Pravo je pitanje kako se kompanije suočavaju sa tom činjenicom. Brzine kojim se digitalne platforme razvijaju su takve da će kompanije uvek biti za korak do deset iza. Dužnost agencija je da taj zaostakak učine minimalnim. Neophodne su velika brzina u radu, ogromna fleksibilnost i multidisciplinarni pristup.

Novi protiv tradicionalnih, tzv. starih medija?
Mrtvi ili živi? Zar postoji izbor?

Autori: Anja Kosanović, Radiša Kričak i Vladimir Ćosić


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari