today-is-a-good-day
Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow! Together, we create! Together, we transform! Together, we empower! Together, we inspire! Together, we connect! Together, we grow!

PROJEKAT

spot_img

ISPRATI

Na kojoj ste strani TikTok-a?

Za dve strane TikToka znate samo ako ste na Elitnoj strani TikToka. Ako ste na Straight strani, sada prvi put čujete za dve strane i verovatno ne znate za mafine u frižideru.

TikTok kultovi i kako su počeli?
TikTok korisnici se odavno organizuju u grupe, zajednice, kako je i sama aplikacija jedna velika zajednica. Zvanično, zajednice su se oformile pojavom Step Chickens-a i ostalih TikTok kultova. Donekle poznata tiktokerka Melissa Ong sa svog naloga @chunkysdead je postavila klip u kome poziva njene fanove da okače tu plavu sliku kao svoju profilnu i tako se pridruže armiji Step Chickens-a. Osim njenih fanova, neke poznate ličnosti, tiktokeri, pa čak i novine kao što su Washington Post, su se pridružili ovom kultu i počeli da se prepoznaju u komentarima na drugim klipovima kao kolege, drugovi Step Chickens. Njen cilj stvaranja ovakvog tipa zajednice nije bio jasan, već je samo napomenula u stilu: Hej, hajde da napravimo, religiju, kult.

Ovo nije prvi put da se korisnici opredeljuju ili stvaraju svoje zajednice.

Nedavna dešavanja u Americi su imali veliki uticaj na korisnike, pa i celu društvenu mrežu. Pokret #blacklivesmatter je bio oficijalno podržan od strane TikToka, a korisnici koji su želeli da iskažu svoju podršku, menjali su profilne slike u crne pesnice ili u tekst na crnoj pozadini: Black Lives Matter.

Čak je i 2. jun bio označen kao Blackout Tuesday gde se dan žalosti obeležavao na ovoj mreži tako što je uklonjena sva muzika iz dela za biranje pesama i samo su stajali crni krugovi sa objašnjenjem #TheShowMustBePaused.

Komentari pokreću trendove na TikToku
Dobar deo trendova na TikToku počinje u komentarima i tu se vidi formiranje zajednice ili pripadnost korisnika određenoj grupi. Osim Step Chickens kulta, nedavno su profilne slike bile iz edicije Lego Star Wars-a, pa je dobar deo korisnika imao svoju lego figuru kao profilnu sliku. Najnoviji trend sa vilama takođe pokazuje koliko komentari na TikToku imaju jak uticaj na korisnike. Emoji vile uz komentar se koristi uz pohvalu ili kompliment koji ima pakostan kraj i čini da taj komentar bude smešan. Kao na primer: Jao, imaš baš puno samopouzdanja! Iako ne bi trebalo.

U suštini, ovakvi komentari predstavljaju ono dobro poznato smeškanje osoba koje ti ne žele ništa dobro. I trend sa vilama je došao sa Elitne strane TikToka.

I odakle sad dve strane TikToka?
Ako ste u komentaru nekog klipa pročitali nešto poput: „Dobro je, mislio sam da sam na Straight strani TikToka“, znači da ste se našli na Elitnoj strani i da gledate klip sa te strane. Straight stranu TikToka predstavljaju klipovi dobro poznatih tiktokera koji plešu, najčešće su to članovi Hype House-a i to je ona klasična strana TikToka sa klipovima koji nemaju neko iznenađenje ili nešto čudno.

Sa druge strane, Elitna strana TikToka pravi parodije na Straight stranu i ima svoje neobjašnjive sound-ove koji su uglavnom smešni i bez poente. Ali i dalje smešni. Ovaj deo TikToka može da se objasni kao Meme strana TikToka. Neke pesme i zvukove koje koriste su isti kao na Straight strani, ali umesto završetka imaju deo koji je neočekivan i čini ga parodijom na originalni zvuk. Elitna strana TikToka, pored pesama i zvukova parodije na originale, ima i svoje pesme, na koju su čak najpopularniji predstavnici Straight strane TikToka smislili ples. Naravno, jer se od njih ništa drugo i nije očekivalo.

Čak i popularni Straight tiktokeri su napravili svoje alternativne naloge i tu postavljaju sadržaj koji bi pre odgovarao Elitnoj strani, to samo pokazuje da su shvatili koliki značaj ova strana ima na TikToku.

Autorka teksta: Gorana Risteski, Media Researcher, DIRECT MEDIA United Solutions

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!