IAB AdEx 2017. istraživanje predstavljeno na konferenciji Digital Day, pokazuje da je vrednost tržišta digitalnog marketinga u prethodnoj godini u Srbiji iznosilo 29,4 miliona evra.
Rezultate istraživanja ADEX o digitalnoj advertajzing potrošnji predstavio je gospodin Rade Tričković, Managing Director u agenciji Httpool.
„To je divan napredak. On pokazuje rast tržišta online oglašavanja u odnosu na 2016 za 25 posto“, objasnio je i dodao da smo uprkos tome još daleko od evropskih proseka. U Evropi je, recimo oglašavanje na mobilnim uređajima već prestiglo TV. Kada govorimo o vrsti oglašavanja najveći udeo u oglašavanju ima displej (26%), nakon toga search (22%), a “classifieds” oglasi učestvuju sa 19%, tj. preko tri miliona evra.
Tričković je napomenuo da poseta korisnika preko mobilnih uređaja u Srbiji značajno raste, ali ne i prihod od oglašavanja na istim. Video, oglašavanje na mobilnim uređajima i social advertajzing su generatori rasta tržišta. “ Mobilni “ advertising u odnosu na prethodnu godinu beleži rast od čak 98% i njegov udeo je 12,99 miliona evra. Dok video u ukupnoj vrednosti online oglašavanja učestvuje sa 44%.