Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Multiplatform merenje u Srbiji

Gemius, u svojoj gemiusAudience studiji za Srbiju, od decembarskog izveštaja predstavlja novi tip mesečnog fajla, baziranog na novoj multiplatform metodologiji.
Ovaj izveštaj (gem fajl) namenjen je za dobijanje podataka o posećenosti, socio-demografskim profilima, potrošačkim navikama i svrsi korišćenja interneta. Gem fajl baziran na novoj multiplatform metodologiji omogućava da se odvojeno posmatraju i analiziraju ovi podaci dobijeni i sa desktop i sa mobilnih uređaja.
„Nova Gemius multiplatform metodologija nastala je kako bi pratila brze promene na medijskoj sceni, a posebno u pogledu unakrsnog korišćenja različitih uređaja za pristup internetu. Sa novim pristupom Gemius ne samo da prati čitav internet univerzum i publiku na različitim platformama (PC, smart telefonima, tabletima), već takođe omogućava izračunavanje ukupnog dosega merenja svih platformi, bez preklapanja. Pored merenja veb sadržaja, multiplatform omogućava i merenje posebnih vrsta sadržaja kao što su mobilne aplikacije, desktop aplikacije ili stream-a“, zaključuje Marek Molicki, Gemius regionalni menadžer.
Pojavom mobilnih uređaja, otvorili su se dodatni kanali za reklamiranje, u koje naše tržište dugo nije imalo poverenja. Internet oglašavanje iznedrilo je mobilno, koje se ispostavilo mnogo dostupnije u odnosu na tradicionalne medije. Obzirom da je mobilni telefon, a često i tablet, personalizovan uređaj, jasno je da je cilj kampanja plasiranih na ovaj način da priđu određenom pojedincu za koga su uvereni da je njihov klijent.
Broj korisnika interneta preko mobilnih uređaja povećava se iz godine u godinu, utvđeno je analizom Gemiusa rađenom na osnovu 18 tržišta. U regionu je najveći rast zabeležen u Hrvatskoj, gde 21 od sto korisnika surfuje internetom preko tableta ili smart telefona, dok je u Evropi Moldavija zabeležila najmanju penetraciju (1%).
Podaci koji se mogu dobiti iz mesečnog izveštaja su, pre svega, osnova za media planiranje i komunikaciju sa agencijama, ali i vrlo koristan alat za upoznavanje konkurencije.

Izvor: IAB Serbia

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

1 KOMENTAR

  1. Svaki napredak u merenju korišćenja interneta može samo da raduje. Ipak, treba imati na umu da sva istraživanja internet populacije imaju bar jedan veliki problem: podaci o korisnicima se dobijaju na osnovu onih koji su posebno motivisani da popune ankete koje im „iskaču“ tokom korišćenja interneta. Samopopunjavajuće ankete nikada nisu bile pouzdani izvor za zaključivanje o celoj istraživanoj populaciji – nisu reprezentativna. Koliki god da je broj učesnika, što ponekad izgleda impresivno, istraživanja nedvosmisleno pokazuju da u samopopunjavanju učestvuje samo specifični profil ljudi koji ni po čemu ne odgovara prosečnom profilu cele istraživane populacije. Zato primena dobijenih rezultata na celu ciljnu populaciju dovodi do potpuno pogrešnih zaključaka. Rešenje ovog problema je prilično jednostavno: internet marketingaši bi trebalo bliže da sarađuju sa profesionalnim istraživačima. Zamke neadekvatnih uzoraka su dobro poznate. Kvantitet (broj učesnika) nije tu ni od kakve pomoći. Reprezentativni uzorak od 200 učesnika je daleko pouzdaniji nego nereprezentativni od više hiljada učesnika. To je veoma lako dokazati.
    Nadam se da ovo neće biti povod za neprijateljske polemike. Motiv za ovo javljanje je krajnje dobronameran – podrška razvoju internet oglašavanja. Ipak, neke činjenice, koje su abeceda istraživanja, ne mogu se ignorisati. Pravo rešenje je bliska saradnja ove dve oblasti.
    Miroslav Šutić
    Senior Researcher
    ESOMAR member

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!