Jasno je da je planetarna kriza pogodila sve – i mala i srednja preduzeća i velike korporacije i agencije i pojedince. U jednom trenutku je delovalo da svi kolektivno možemo da predahnemo i da se stvari vraćaju u normalu. Onda se ispostavilo da smo se lažno ponadali i da se ipak vraćamo u režim #stayathome, ali to više niko tako ni ne zove.
Ukoliko ste početnik u advertajzingu, u ovako izazovnom periodu, kreativni proces često nailazi na razna ograničenja i stvara priličnu dozu panike. U glavi su vam razna pitanja, od onih: O čemu ovi ljudi sada uopšte pričaju?, preko zaglavljivanja na pola puta: Da li mogu uopšte da „dobacim“ do ciljne grupe kojoj se obraćam, a koja je sada još i često uznemirena i uplašena?, do onih finalnih napada kada ste već pri kraju projekta: Da li je poruka jasna? Da li je adekvatna za trenutak u kojem se nalazimo? Da li je primenjiva na sve kanale za koje je namenjena?
Iako je nesigurnost normalna pojava u svakom procesu rada, naročito je izražena u kreativnom procesu koji je otežan okolnostima, zavisi od inspiracije, vreme vam je ograničeno, a pritom kreativni rad nije lako i brzo merljiv. Nešto što je načelno kvalitetno i pametno osmišljeno može da bude neadekvatno trenutku i da kao takvo prođe neopaženo. I obrnuto – nešto što nije toliko kvalitetno može savršeno da se probije u moru poruka zato što je lansirano u pravom momentu i ima dobar insight, iako po mom skromnom mišljenju, ta neka „superkul“ poruka meni, kao pojedincu koji je sklon hejtu, ume da zvuči krajnje banalno.
U tom moru nesigurnosti, ono što je važno jeste PODRŠKA, a nje, barem u ovom periodu, ima na pretek! Vuhuu, odlično!
Podršku nam nude mnogi brendovi i stvaraju nam osećaj jedinstva i pripadnosti. Koliko kreativna industrija odgovara izazovu vidimo po porukama koje su vrlo odmerene, nepretenciozne i pre svega solidarne, ističući zajedništvo kao glavni resurs koji nam pomaže da prebrodimo izazove i izađemo jači. Sa druge strane, retki, ali hrabri nisu čekali savršen trenutak, već su iskoristili ovaj i uspeli su da lansiraju nove brendove koji nemaju veze sa medicinom i zaštitnom opremom. Da, i to je moguće u Srbiji, dakle OVDE i SADA, ukoliko se ne obazirete previše na celokupnu situaciju u zemlji i svetu. Primer jednog takvog brenda je nakit „KI“ Marije Kilibarde.
Kada se sve sabere vidimo da recept za uspeh ne može biti univerzalan, kao i da rešenje ne mora da bude samo jedno. Zato je najvažniji osećaj tokom celog procesa koji vodi do cilja, a ako ste u nekom poslu početnik, važno je da radno okruženje utiče pozitivno i ohrabrujuće na vaš način razmišljanja. Ukoliko vam je svaki dan u glavi poruka: TOGETHER WE CAN DO A LOT, onda je pokretačka energija takva da vi i vaš tim sigurno pobeđujete, a da se iza svojih računara, pored svega, još i sjajno zabavljate.
Za Marketing mrežu tekst napisala: Biljana Makević, Junior Copywriter, OvationBBDO