Moguće je da baš 2021. bude početak jedne „renesanse“ marketinga!

Miroslav Maslovarić, Managing Director agencije T&T Brand Factory, specijalno za Marketing mrežu govori u kom smeru će se kretati budžeti u ovoj godini, kao i da li agencija može da opstane nudeći samo usluge.

Kako biste ocenili stanje na tržištu marketinških komunikacija u Srbiji? Koliko je ono povoljno za poslovanje agencija?
Tržište marketinških komunikacija svuda, pa i u Srbiji, uvek prati ono što se događa u privredi i industriji. Jednostavno, marketing je organski povezan sa biznisom i reflektuje ono što se događa u poslovnom svetu – globalno i lokalno. Istina je da kada „udare“ krizni periodi, marketing uvek prvi dobije udarac. Mislim da mnogo faktora utiče na to kakvo će biti poslovno okruženje. Prošla godina bila je puna izazova za sve nas u industriji, kako za agencije tako i za klijente, klijenti su se borili da sačuvaju budžete, a agencije da sačuvaju zaposlene, ipak smo uspeli da budemo još kreativniji, da se reorganizujemo, ponudimo nove sadržaje i da na taj način prebrodimo krizu. U tom smislu, ko se adaptirao i prihvatio nova pravila igre dobio je i neke nove prilike. Mislim da je naša agencija izuzetno uspešno odgovorila na izazove vremena i zbog toga sam izuzetno zadovoljan.

Na tržištu Srbije postoji preko 370 agencija (bez preduzetnika). Šta je dovelo do usitnjavanja tržišta i masovnog otvaranja novih agencija u poslednjih nekoliko godina? Ima li posla/budžeta za sve?
Prema nekim istraživanjima godišnja ulaganja u marketing premašuju 500 miliona evra, smatram je to dovoljan kolač koji treba da se podeli na sve vrste marketing usluga kojima se agencije bave. Što je veći broj agencija, veća je konkurencija, ponuda se povećava, „cene se obaraju“, ali praksa je pokazala da nije stvar cene već poverenja, iskustva i onoga što možete da ponudite klijentu. Klijenti su pokazali da umeju da prepoznaju kvalitet i hvala im na tome. Važno je da tržišna utakmica bude u duhu fairplay-a, da pobedi onaj tim koji je u tom trenutku imao najbolji sastav, formaciju i strategiju.

Kao direktor agencije, šta očekujete od 2021. godine – u kom smeru će se kretati budžeti ove godine? Šta biste savetovali klijentima po pitanju ulaganja u oglašavanje i kampanje?
Kao što sam već napomenuo, 2020. je bila izazovna u svakom smislu. Promenili smo određene navike i procese poslovanja kako bismo se prilagodili novonastalim uslovima koje je tržište diktiralo. Što se tiče 2021. godine, očekujem mnogo, da se stvari polako vrate u normalu, da se budžeti vrate na nivo na kome su bili pre krize. Klijente bih posavetovao da ne odustaju od svojih planova i budžeta i da se bore kao i do sad. Postoje i drugi „troškovi“ koje mogu da skrate. (osmeh)

Kakvi su planovi agencije T&T Brand Factory u 2021. godini? Po čemu ćete se kao agencija izdvojiti na tržištu?
Naš primarni cilj je da u potpunosti odgovorimo na zahteve klijenata sa kojima trenutno sarađujemo i da opravdamo poverenje koje su nam ukazali, u periodu koji dolazi. Takođe, aktivno radimo na realizaciji nekih novih zanimljivih priča i novih saradnji sa kompanijama iz različitih industrija čime želimo da dodatno unapredimo portfolio. Plan je da nastavimo sa razvojem agencije, da radimo na usavršavanju našeg kadra, da proširimo uslugu koji će biti privlačna klijentima. Ove godine ćemo, po prvi put od osnivanja, uzeti učešća i na festivalima u Srbiji posvećenim marketingu na kojima ćemo se predstaviti u različitim kategorijama i to me čini zaista srećnim jer mi govori da smo sazreli kao agencija.

Koji su novi modeli poslovanja u agencijskom biznisu? Da li agencija može da opstane nudeći samo usluge?
Marketing je svoju formu menjao kroz vreme i to je neminovnost ne samo ove industrije, već svakog posla. Ipak, stari modeli poslovanja još uvek opstaju i mislim da će još dugo biti tu ukoliko budu aktuelni i kvalitetni. Istovremeno očekujem da će nove oblasti marketinga promeniti prirodu ovog poziva do određene mere i proširiti mnogo toga – način poslovanja, vrste usluga, izraz, struku i poruku. Uspeli smo da u potpunosti odgovorimo zahtevima tržišta, da pomognemo brendovima da putem novih kanala komunikacije stignu do potrošača. Jako sam ponosan na postavljanje vizuelnog identiteta za e-commerce platformu Ananas, kao i digitalnu kampanju za kompaniju DIS sa Ajs Nigrutinom sa kojoj smo pokazali da sa svežim pristupom možemo da napravimo veliki rezultat, a tek smo počeli 2021. godinu…

Koji trendovi će obeležiti 2021. godinu?
Digital i sve u vezi sa digitalom se nameće kao odgovor. Međutim, digital je samo kanal komunikacije; sadržaj je ono što za mene predstavlja osnovu svega. Čini mi se da je pred kreativcima jedan novi zadatak, a to je digital 2.0 – nešto novo što će pomeriti granice dosadašnje komunikacije u digitalnom okruženju. Tehnologija je dostigla nivo koji može da isprati „najluđe“ ideje i zbog toga sam uveren da će kreativa obeležiti naredni period marketinga. Takođe, verujem da sledi period još snažnijeg društveno odgovornog delovanja kompanija, ali kroz jedan unapređen, dugoročan pristup. U tom smislu, moguće je da baš 2021. godina bude početak jedne „renesanse“ marketinga, kako u formi, tako i u sadržaju…


Oceni tekst

5,00 od 5
Loading...

Komentari