Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Modernizacija i rad na kvalitetu uslov su za renesansu štampe!

Ivan Bevc, direktor City magazina (izdanja za Srbiju), specijalno za Marketing mrežu govori kako uspevaju da zatvore finansijsku konstrukciju, koliko digitalno izdanje magazina utiče na čitanost štampanog i šta ljudi u Srbiji vole da čitaju.

City magazina u Srbiji je nedavno proslavio petogodišnjicu rada. Da li ste pre pet godina, kada ste počinjali, znali da ćete ostati jedini vodič za dešavanja iz kulture, jer ih je tada bilo nekoliko? Kako objašnjavate svoju trajnost na našem tržištu, za koje se kaže da je sve više okrenuto tabloidizaciji?
Iskreno, nismo mogli ni da pretpostavimo. Lansirali smo magazin u osvit krize koja je, ispostavilo se, u stvari dovela stvari na realan nivo. Trajnost objašnjavam time što smo se oslanjali na kvalitet i imali smo taj luksuz da se obraćamo vrlo jasno profilisanoj ciljnoj grupi koja u stvari traži pribežište od tabloida.

Magazin koji se deli besplatno mora da bude pokriven dobrim sponzorskim i drugim ugovorima. Kako uspevate da zatvorite finansijsku konstrukciju?
Kombinacijom kvalitetnog sadržaja koji privlači čitaoce, dobrom distribucijom i iznad svega – ozbiljnim radom prodajne ekipe.

City magazin je internacionalna licenca. U poređenju sa okruženjem, kako se kotira srpsko izdanje? Šta su kod nas mane, a šta prednosti?
Kotiramo se sasvim dobro. Recimo, u ovom trenutku radimo uspešnije od naših slovenačkih kolega koje se tek sada suočavaju sa ozbiljnom krizom budžeta. Kod nas su mane: premali print budžeti i sklonost određenih klijenata da previše veruju istraživanjima čitanosti, a prednost je to što ovde nije teško biti drugačiji.

Vi ste od početka imali takozvani “digitalni koncept”, tj. vaš magazin može da se čita i na internetu. Da li to utiče na čitanost štampanog izdanja i da li planirate da pređete samo na digitalne medije?
Pošto smo besplatan magazin nama je interes da nas čita što više ljudi. Tiraž štampanog je limitiran (70 hiljada) tako da kroz digitalno dobijamo nove čitaoce. Planiramo da se dodatno posvetimo internetu jer on doživljava ozbiljan rast kod nas, ali čvrsto verujemo u budućnost štampanih medija koji samo treba da se podsete šta im je zapravo svrha – informisanje i edukacija čitalaca.

Šta biste izdvojili kao presudno na tržištu štampanih izdanja u Srbiji, tj. šta ljud vole da čitaju?
To je dobro pitanje. Mislim da ljudi, nažalost, u nedostatku vremena čitaju ono što im se servira, ali da vremenom ta ispraznost počinje da ih zamara i zbog toga, a ne samo zbog invazije digitalnih medija, print doživljava ozbiljnu krizu. Modernizacija i rad na kvalitetu uslov su za renesansu štampe.

Koje magazine Vi čitate, kada imate vremena?
Od domaćeg printa samo subotnja izdanja Danasa i Politike (zbog Kulturnog dodatka), a pretplaćen sam na britanska izdanja magazina: Monocle, GQ, Esquire i Wired +, a od nedeljnih Time. Spreman sam da platim dosta za kvalitet, ali niko mi ga kod nas ne nudi.

Autor: Jasmina Krstić-Latinović,
PR Manager / preduzetnica

OGLAŠAVANJE

spot_img

PROJEKAT

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!