Mnogim agencijama je danas veoma teško da drže „glavu iznad vode“

Dejan Nedić, direktor beogradske marketinške agencije Draftfcb Afirma, specijalno za Marketing mrežu govori kako su došli na ideju za spot „Šoljice“ koji je izabran za naj reklamu u Srbiji u 2012. godini, kako doći do novih klijenata ili onih već “zauzetih”, kao i na koji način se njegova agencija „bori“ sa smanjenim budžetima.

Agencija Draftfcb Afirma već drugu godinu za redom osvaja nagradu za najbolju TV reklamu. Prošle godine je to bilo za spot “Sastanak sa srećom“, osmišljen i izveden za Državnu lutriju Srbije i brend – Loto, a ove godine je nagradu osvojio TV spot rađen za Grand kafu – „Šoljice“. Konkurencija je bila jaka, šta mislite da je presudilo da Draftfcb Afirma dobije nagradu?
Možda će zazvučati kao fraza koja u sebi nosi dosta patetike, ali vas uveravam da je istina: publika prepoznaje i oseća da mi ovaj posao radimo iskreno, iz srca. Ne kažem da je sve uvek glatko i da svaka naša kreativna zamisao nailazi na bespogovorno prihvatanje od strane klijenata (ipak je ovo stvaran život a ne bajka), ali spremni smo da istrajavamo dugo i uporno u odbrani ideja u koje verujemo.
I prošle godine kada smo ugovarali “Sastanak sa srećom”, i ove dok smo punili “Šoljice”, osećali smo da smo na dobrom putu. Ne samo kada je pronalaženje ukusa publike, već i tržišta: oba ova projekta dovela su i do značajnih poslovnih rezultata. Na tom spoju kreativnosti i tržišne uspešnosti Draftfcb+Afirma insistira od prvog dana svog postojanja.

Kako ste došli na ideju za spot “Šoljice”? Ovog puta niste koristili lik, već samo glas Dragana Nikolića.
I glas je u ovom slučaju lik. Izrazito poetizovan tekst trebalo je “ozvučiti” na pravi način, dati mu prikladan ton i adekvatnu boju, a za tako nešto gotovo da nije bilo boljeg izbora od našeg kultnog i voljenog glumca Dragana Nikolića. Uostalom, on je sa Grand kafom od njenih prvih dana, pa je i sa te strane takav odabir bio sasvim logičan.
A kada me pitate kako smo do ideje za ovaj spot došli, reći ću vam samo – kroz čudesan splet okolnosti i pravo pesničko nadahnuće. Sve što se zbivalo od prve rečenice do odluke da se ideja realizuje, kazuje mi da je upravo tako moralo da bude. Sudbina, ništa drugo.

Kako doći do novih klijenata ili onih već “zauzetih”? Da li je lako opstati u ovoj profesiji s obzirom na veliki broj agencija koje se bave istom vrstom posla?
Naša profesija neraskidivo je vezana za (ne)prilike u ekonomiji. Nakon značajnog poleta tokom dobrog dela prethodne decenije, došla je kriza 2008. koja je tu ekonomsku živost prilično umrtvila, pa je danas mnogim agencijama veoma teško da drže „glavu iznad vode“. Klijenti vagaju svaku paru koju ulažu u oglašavanje, a i kada menjaju agencije, to čine daleko obazrivije i s nemalim strahom.
Naravno, uz dobre ideje i izuzetno marljiv rad, moguće je postići značajne uspehe i u ovako teškim vremenima. Naši sjajni dometi s postojećim klijentima i stalno pridobijanje novih na najbolji način to i potvrđuju.

Mnogi se žale na smanjene budžete i promene na tržištu. Kako se vi borite sa tržišnim tendencijama?
Svim intelektualnim i kreativnim snagama. Imamo izuzetan tim sastavljen od najboljih profesionalaca koji je u stanju da se nosi i sa najvećim izazovima. Naravno da me ne raduje to što su budžeti za oglašavanje sve manji, ali to ne znači da ćemo uporedo s njihovim smanjivanjem i mi smanjivati svoju kreativnost i sputavati dobre ideje. Nažalost, te dobre ideje pokatkad moraju da ostanu neiskorišćene, ali se i dešava da se zbog njih prvobitno predviđen budžet poveća kako bi mogle da se pretoče u stvarnost.

Kako ocenjujete stanje u kreativnoj industriji kod nas i kakve su razlike u odnosu na region, za koji takođe radite?
Kriza, nažalost, utiče na to da se ide isključivo utabanim stazama i da se bilo kakva neizvesnost, da ne kažem eksperiment, svede na najmanju moguću meru. To dovodi do toga da se kreativnost često doživljava kao neko nemirno dete koje mora da bude upristojeno ili makar stavljeno pod ključ dok ne odu gosti. Naravno da nisam pristalica nekontrolisanog izliva kreativnosti koja je sama sebi svrha, ali mislim da malo više odvažnosti, pa i u ovo krizno doba, i te kako može da bude svima od koristi.
Ako poredim domaće tržište sa susednim na kojima naša agencija radi, rekao bih da nas slične muke more i slične želje pokreću, uz tek pokoju osobenost koju donosi lokalni milje. Ima tu i nekih vrlo prijatnih iznenađenja koja razbijaju predrasude, i mnogo svežih ideja, zahvaljujući kojima smo svi na dobitku.

Kakvi su vam poslovni planovi za 2013?
Ambiciozni uprkos svemu. Mali je ovo prostor da bismo u detalje ulazili šta sve nameravamo da ostvarimo u godini pred nama, pa ću vam o tome samo ukratko: nastavićemo da negujemo partnerske odnose sa postojećim klijentima, borićemo se da uspostavimo nove veze, te da i za stare i za nove klijente kreiramo uzbudljive i delotvorne kampanje koje će naši partneri u kontekstu svog posla ceniti a publika voleti.
Ipak, kako mi nismo neko usamljeno ostrvce u okeanu i kako naši planovi nisu odvojeni od našeg okruženja, želim da svima u ovoj zemlji bude bolje, jer ćemo samo tako moći da napredujemo i da se zaista osećamo dobro.

Autorka: Jasmina Krstić Latinović

 


Oceni tekst

0,00 od 5
Loading...

Komentari