Vreme koje mladi provode na Youtube-u u blagom je padu, a jedan od krivaca za to je TikTok, čija popularnost i korišćenje ubrzano rastu.
Za većinu mladih YouTube je najpopularnija aplikacija uz koju provode puno vremena i na kojoj gledaju crtane filmove, spotove, filmove ili prankove influensera. Ipak, poslednjih godina iz Kine se pojavila velika pretnja, aplikacija za deljenje kratkih video zapisa TikTok koja je osvojila decu i mlade i koja je čak zapretila popularnosti YouTube-a. Poslednje istraživanje koje je objavila kompanija Qustodio, a sprovedeno je među decom izrasta od 4 do 14 godina u SAD-u, Španiji i Velikoj Britaniji, pokazuje da bi uskoro deca dnevno mogla da provode više vremena na TikTok-u nego na YouTube-u.
Prosečno deca između 4 i 14 godina, pokazalo je to istraživanje, dnevno provedu 85 minuta gledajući sadržaj na YouTube-u, dok dnevno na TikTok-u provode 80 minuta. Prošle godine, a pogotovo ove godine tokom karantina, zabeležen je veliki porast korišćenja te aplikacije te se nastavak tog trenda očekuje i u budućnosti.
Zanimljivo je da se u odnosu YouTube-a i TikTok-a u 2020 broj minuta koji deca koriste YouTube smanjio u odnosu na godinu ranije za dva do tri minuta, a na Tech Crunch-u kao jednog od krivaca za to vide upravo TikTok, koji je Google-u ukrao dečje minute. Od prošlog maja do februara ove godine vreme koje su deca koristila TikTok povećalo se za 116 posto u SAD-u (na 82 minute), 97 posto u Velikoj Britaniji (na 69 minuta) te 150 u Španiji (60 minuta dnevno), a to se vreme, naravno, dodatno povećalo tokom karantina.
Što se YouTube-a tiče, deca danas na njemu gledaju dvostruko više video zapisa u odnosu na period pre 4 godine, pri čemu se ne obaziru na činjenicu da je taj video servis u biti namenjen korisnicima starijim od 13 godina, dok je za one mlađe namenjena posebna aplikacija YouTube Kids. Ipak, samo 7 posto mladih u SAD-u koristi dečju aplikaciju u odnosu na klasičnu aplikaciju za starije od 13 koju koristi 69 posto mladih. U Velikoj Britaniji taj je odnos 74 posto prema 10 posto, dok u Španiji YouTube koristi skoro 90 posto mladih između 4 i 14 godina, a za YT Kids nema ni podataka.
Izvor: Represent Communications