Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno! Mreža koju 10 godina gradimo zajedno!

Oglašavanje

spot_img

POSAO & PRAKSA

Mladi i nepobedivi!

Svi smo to bili nekad. Mladi i nepobedivi. Naše najbolje godine u kojima smo na vrhuncu svojih psihofizičkih performansi. To je doba kad se borimo za svoje mesto u svetu, postavljamo temelje za izgradnju naših karijera (ili ih već čvrsto razvijamo) te doprinosimo društvu kojem pripadamo. I upravo to doba je ono u kojem tkz. millennialsi danas žive.

Millennialsi ili generacija Y otprilike čini trećinu svetske populacije te predstavlja najedukovaniju generaciju u istoriji. Urođena adaptacija digitalnim medijima omogućila je ovoj dinamičnoj grupi da briše geografske granice, prekorači okeane i promeša nebrojene kulture. Oni su prva prava globalna generacija. I za sve velike svetske brendove i agencije – oni su najveći izazov s kojim se marketinška industrija ikada susrela.

Gruba definicija millennialsa kaže nam da su to “svi oni rođeni između 1980. i 2000. godine” i da su generacija koja je “odrasla s Internetom”. Ovo su neke temeljne stavke koje moramo poznavati o grupi koja trenutno menja svet oko nas, no pravi izazov za našu industriju je mnogo, mnogo kompleksniji i dublji. Millennialsi su generacija koja ima potpuno drugačiji odnos prema brendovima i advertisingu nego sve prethodne, s jakim fokusom na nove tehnologije, individualizam te dvosmernu tržišnu komunikaciju uz visok nivo involviranosti za dijalog s brendovima, na svim mogućim nivoima.

“Millennials have different motivations, attitudes and behaviors than previous generations, and brands need to adjust their business strategies accordingly in order to thrive.” Les Berglass, CEO of Berglass + Associates

Jedan od većih izazova u komunikaciji s ovom ciljnom grupom je situacija u kojoj imate dosadan brend ili, još gore, dosadnu kategoriju. A jedna od “najdosadnijih” kategorija u pogledu oglašavanja prema millennialsima, a i svima ostalima, jeste finansijsko tržište osiguranja. Preciznije, zdravstvenog osiguranja. Naravno, nije dosada jedini razlog zašto bi ovo predstavljao izazov za nas, već se srž problema nalazi u činjenici što su millennialsi relativno mladi i samim time – poprilično zdravi.

Još prošle godine se Barack Obama u SAD-u rvao s novom etapom svog dugogodišnjeg i mukotrpnog procesa koji je podelio stavove miliona Amerikanaca, zbunio celokupno stanovništvo i podigao jednu od najprofitabilnijih industrija na noge. Taj proces zove se reforma zdravstvenog sistema, a poseban fokus bio je na reformi zdravstvenog osiguranja. No, ako menjate pravila igre oko zdravstvenog osiguranja i želite informisati celu naciju te osigurati njihovu podršku, kako ćete onda doći do indiferentnih, mladih i potpuno zdravih millennialsa?

Statistike su pokazale da većina mladih Amerikanca u dobi od 18 do 29 odlučuje da je u njihovom najboljem finansijskom interesu da “preskoče” zdravstveno osiguranje. Zbog ove statistike, koja je postala pravilo i činjenica, ova mlada populacija millennialsa dobila je nadimak od strane industrije zdravstvenog osiguranja – “young invincibles” tj. “mladi nepobedivi”. I upravo s takvim izazovom i tom ciljnom grupom Obama se odlučio lično pozabaviti na nivou kakva nikad pre nije viđena od strane nijednog od prethodnih 43 predsednika Sjedinjenih Američkih Država.

Online video u kojem Barack Obama, najmoćniji čovek na svetu, gostuje kod svetski popularnog komičara Zach Galifianakisa te s njim razmenjuje duhovite uvrede i verbalna šamaranja obišao je ne samo celi SAD, već i celi svet. Bio je to samo jedan od segmenata celokupne kampanje u kojoj Obama mlađoj populaciji nastoji objasniti benefite svog novog programa javnog zdravstvenog osiguranja, ali za millennialse je to bio najvažniji segment. Online. Fucking. Video.

S više od 12.3 miliona pregleda u samo 48 sati nakon objave na FunnyOrDie.com, ovaj šestominutni intervju objavljen je u svim mogućim novinama, portalima, blogovima, forumima i kolumnama u Americi i svetu. Dodatno, u tako kratkom vremenu se ova tema samo na Twitteru podelila preko 40.000 puta! (visiblemeasures.com)

Rezultati ove kampanje bili su odlični, reč se proširila mnogo više nego što je u početku bilo očekivano, a Obama je dobio svoje millennialse koje je toliko želeo. Ono što smo mi dobili je fenomenalan case-study, primer koji jasno dokazuje da se u komunikaciji s ovom zahtevnom ciljnom grupom potpuno moramo odmaknuti od svega viđenog, konvencionalnog i svakodnevnog. O takvim primerima iz prakse, kao i strategijama i načinima kako pristupiti millennialsima kroz dobro promišljenu kreativnu komunikaciju, pričaću na rADionici koju 21. aprila vodim u Beogradu. Svratite, čak i ako ste mladi i nepobedivi.

Za Marketing mrežu tekst napisao:

Tonči Klarić, kreativni direktor hrvatske full servis digitalne agencije Proximity

Forum

spot_img

PROJEKAT

spot_img

Anketa

Koji projekat Marketing mreže Vam je omiljen ili se rado u njega uključujete?

Oceni tekst

0,00 od 5
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...

Povezani tekstovi

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaše ime
Molimo unesite Vaš komentar!